Z okazji Parady Równości, która co roku odbywa się w San Francisco, lokalny Burger King zadeklarował, że z dumą wspiera "swoich homoseksualnych klientów". Restauracja wprowadziła do swojego menu "Dumnego Whoppera", który jest zwykłym Whopperem zapakowanym w tęczowy papier. Za pomocą tej akcji sieć fast-foodów chce przekazać, że "wszyscy jesteśmy tacy sami".
"Dumny Whopper" był sprzedawany przez kilka dni w San Francisco, jednym z najbardziej przyjaznym homoseksualistom mieście w USA. Co roku na przełomie czerwca i lipca odbywa się tam Parada Równości zrzeszająca tysiące ludzi ze środowiska LGBT.
Na studia
Hamburger, zawinięty w tęczowy papier z napisem: "w środku wszyscy jesteśmy tacy sami", kosztował 4,29 dolarów. Wpływy z jego sprzedaży trafią na charytatywną fundację, która od przyszłego roku będzie finansować program stypendialny dla lesbijek, gejów, biseksualistów i transseksualistów.
Siła nabywcza konsumentów ze środowiska LGBT szacowana była w USA na 743 mld dolarów w 2010 roku. Jak wynika z badań, ponad połowa ankietowanych homoseksualnych konsumentów jest bardziej skłonna kupować od firm, które wprowadzają na rynek produkty kierowane bezpośrednio do nich.
Autor: ToL//gry / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: Burger King