Prawie sześciu na dziesięciu przedstawicieli e-sklepów deklaruje, że w 2013 roku ich placówki odnotowały wzrost sprzedaży - wynika z raportu CubeResearch. Trzy czwarte przewiduje większe obroty w tym roku - informuje w środę "Puls Biznesu".
- Handel internetowy od kilku lat rozwija się w Polsce w tempie dwucyfrowym, co czyni go jedną z najbardziej dynamicznych dziedzin gospodarki. Dotychczasowe wyniki branży i pozytywne nastroje pozwalają ostrożnie prognozować, że na koniec 2014 roku wartość rynku e-commerce w naszym kraju przekroczy 35 mld zł - mówi Michał Berezowski, partner zarządzający w CubeResearch.
Kolejne wyzwania
Mimo sukcesów branża e-commerce będzie musiała w tym roku sprostać poważnym wyzwaniom. Jednym z nich są wojny cenowe, przez wielu uważane za największą chorobę sektora. - Według badań, 70 procent właścicieli sklepów WWW twierdzi, że osiągnęło już granicę, za którą konkurowanie ceną staje się niemożliwe. W rezultacie najbliższe miesiące będą stały pod znakiem sięgania po coraz bardziej wyrafinowane metody odróżnienia się od konkurencji - uważa Michał Berezowski. Inna trudność to wchodząca w życie ustawa wdrażająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady Europy o prawach konsumentów.
Autor: mn/klim/ / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu