Aż 220 milionów dolarów będą kosztowały romansy Tigera Woodsa amerykańskie telewizje i reklamodawców, którzy z nim współpracowali - wylicza agencja Bloomberga.
Jak podkreśla Bloomberg, Woods napędzał ogromną machinę marketingową wokół golfa. Po zawieszeniu przez niego kariery stracą wszyscy jej uczestnicy.
Ocenia się, że oglądalność turniejów golfowych w telewizjach spadnie nawet o połowę, a wpływ reklamowe z ich transmisji o 40 proc. Wszystko dlatego, że Tiger Woods przyciągał przed telewizory widzów, którzy normalnie golfem się nie interesowali.
Zdaniem specjalistów mniejsza publiczność będzie także oglądała golfa na żywo. Liczba osób, które osobiście wybiorą się na turniej golfowy spadnie o 1/5 - wylicza Bloomberg.
Stracą także firmy, które wykorzystywały wizerunek Woodsa do promowanie swoich produktów. Nike, która swoją ofertę skierowaną do golfistów budowała wokół jego osoby może teraz stracić nawet 30 milionów dolarów.
Doliczając do tego jeszcze straty jakie poniesie PGA Tour, czyli organizacja profesjonalnego golfa w USA, w sumie biznes na romanasach Woodsa straci niemal ćwierć miliarda dolarów.
Źródło: bloomberg.com