Pęknięcia jezdni, nierówna nawierzchnia, błędy w oznakowaniu i wytarte pasy ruchu - tak niespełna dwa miesiące po otwarciu wygląda S8, najdroższa trasa w Polsce - alarmuje "Życie Warszawy". GDDKiA zapowiada, że w ciągu miesiąca dokona przeglądu drogi, którą od wykonawcy przyjęła "warunkowo".
- Aż przykro patrzeć na taką fuszerkę. Spękania asfaltu widać już dziś na zjeździe z ul. Warszawskiej na trasę ekspresową S8 w stronę Lazurowej - mówi "ŻW" wójt Starych Babic Krzysztof Turek.
- To przerażające, bo na tej trasie jeszcze prawie nie ma ruchu - dodaje ekonomista Adrian Furgalski. Zauważa, że otwarcie S8 w styczniu tego roku było przecież tylko preludium do wpompowania w nią w 2012 roku ruchu z autostrady A2. Można więc spodziewać się najgorszego.
Najdroższa trasa w Polsce
Jak przypomina "ŻW", droga krajowa S8 na terenie Warszawy to najdroższa trasa w Polsce. 10,4 km trasy kosztowało aż 2 mld 270 mln zł - czyli po 218 mln zł za każdy kilometr.
Kontrakt wykonywało konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Warbudu i Mostostalu Warszawa. - Pęknięcia na nowej jezdni? Pierwsze słyszę. Jutro tam pojadę i to sprawdzę - obiecał dziennikowi dyrektor kontraktu Włodzimierz Bilski z konsorcjum wykonawczego. - Ewentualne usterki będziemy naprawiać. Czekamy, aż się ociepli - podkreślił.
GDDKiA: zrobimy przegląd
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już po publikacji artykułu zapowiedziała, że do 15 kwietnia 2011 roku odbędzie się szczegółowy przegląd gwarancyjny nowej drogi.
Rzecznik GDDKiA Marcin Hadaj w swoim komunikacie przypomina, że trasa została odebrana warunkowo w styczniu, a na jej otwarcie zdecydowano się "z uwagi na ważny interes społeczny". GDDKiA już wtedy miała wiele bardzo poważnych zastrzeżeń co do jakości inwestycji; nadzór Dyrekcji stwierdził, że prace zrealizowane przez wykonawcę nie zostały przeprowadzone należycie i muszą być poprawione - podkreślił Hadaj.
Do 15 kwietnia GDDKiA przeprowadzi pierwszy przegląd gwarancyjny i jeśli wykaże on nowe usterki, to wykonawca zostanie zobowiązany do ich usunięcia na własny koszt w ciągu trzech miesięcy. Przeglądy będą prowadzone regularnie co kwartał do końca 2011 roku - zapowiada rzecznik GDDKiA.
Dyrekcja nie wyklucza, że w związku z jej negatywną oceną jakości prac dalsze przeglądy będą wykazywać kolejne usterki i w takiej sytuacji okres przeglądów i zgłaszania wad zostanie wydłużony. Według niej trwają także rozmowy na temat wydłużenia gwarancji dla tego odcinka S8 z dwóch do pięciu lat.
Źródło: "Życie Warszawy"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24