Producent komputerów i sprzętu elektronicznego Apple cieszy się wyjątkową przychylnością amerykańskich mediów - wynika z opracowania naukowców z Waszyngtonu. Jak wyliczają, co piąte doniesienie o nowinkach technicznych dotyczy jego wyrobów i na ogół ma wydźwięk pozytywny.
Jak stwierdza Pew Research Center z Waszyngtonu, 15,1 proc. medialnych informacji o firmach z branży nowych technologii dotyczy koncernu Apple. Na dodatek większość doniesień dotyczących producenta iPhona, iPoda i komputerów Macintosh ma wydźwięk pozytywny: w ponad 40 procentach z nich uznano, że jego wyroby są innowacyjne i wysokiej jakości. Tylko w 17 procentach uznawano je za przereklamowane.
Sporo mniej - dokładniej 11,4 procent - jest poświęcona tematom dotyczącym internetowego giganta Google. Także i one w większości mają pozytywny wydźwięk.
Trzecie miejsce, z siedmioma procentami, zajmuje serwis krótkich wiadomości tekstowych Twitter, wyprzedzając portal społecznościowy Facebook. Dopiero na piątym miejscu w zestawieniu znalazł się informatyczny gigant Microsoft: trzy procent doniesień poświęconych jest systemom Windows, pakietowi MS Office i innym produktom tej firmy.
Badanie Pew objęło materiały 52 amerykańskich mediów od lipca 2009 do czerwca 2010 roku, w tym gazety codzienne, informacyjne programy telewizyjne, stacje radiowe oraz serwisy internetowe.
Źródło: AFP
Źródło zdjęcia głównego: Apple