Nowa trasa ekspresowa S7, która połączy Elbląg z Gdańskiem dwupasmową jezdnią powinna być gotowa w 2018 roku. Chętnych do jej budowy jest 16 firm i konsorcjów. O tym kto zwycięży zdecyduje przede wszystkim cena.
Niemal 40-kilometrowa trasa S7 ma zastąpić obecną drogę krajową nr 7 na odcinku między miejscowościami Koszwały i Kazimierzowo, czyli od końca południowej obwodnicy Gdańska do obwodnicy Elbląga. Inwestycja ma się rozpocząć na początku 2015 r. i potrwać trzy lata.
16 chętnych
Realizację inwestycji, ze względu na jej wielkość podzielono na dwa fragmenty. Budowy nowej ekspresówki chce podjąć się się 16 firm. 10 z nich chce wykonywać pracować przy realizacji obu fragmentów trasy. Zgłoszenia są teraz analizowane.
- Sprawdzamy, czy firmy, które się zgłosiły dysponują odpowiednimi kwalifikacjami, doświadczeniem, możliwościami inwestycyjnymi – mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dopiero w kolejnym etapie przetargu firmy zostaną poproszone o przedstawienie ofert cenowych. Te mogą być imponujące.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie chce oficjalnie wypowiadać się na temat spodziewanej wartości inwestycji, by startujące w przetargu firmy nie sugerowały się tymi szacunkami, jednak nieoficjalnie mówi się, że budowa może pochłonąć nawet 3 miliardy złotych.
Głównym czynnikiem decydującym o wygranej w przetargu będzie cena. - Pod uwagę będą brane także termin wykonania prac oraz gwarancja, jakiej udzieli wykonawca na gotowy produkt - podkreśla Piotr Michalski. Każdy z tych warunków będzie stanowił po 5 proc. kryterium wyboru oferty.
Nowe mosty na Wiśle
Firma lub firmy, które zwyciężą będą miały przed sobą wymagające zadanie. W ramach budowy niespełna 40-kilometrowej, dwupasmowej drogi konieczne będzie zbudowania dwóch mostów nad Wisłą w Kiezmarku. Obecnie istniejący most w tej miejscowości ma zostać dodatkowo przebudowany i przystosowany dla rolników, rowerzystów i mieszkańców okolicznych miejscowości.
Na trasie mają powstać też cztery dwupoziomowe węzły, a jednopoziomowe skrzyżowania i zjazdy mają być wyeliminowane. Dostęp do ekspresówki ma zapewnić sieć nowych dróg lokalnych i serwisowych.
Firmy które zgłosiły się do przetargu:
Lista firm i konsorcjów chetnych do budowy odcinka nr 1 od Koszwał do Nowego Dworu Gdanskiego:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Obrascon Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner)
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Salini Impregilo S.p.A.
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
8. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty–Łódz” S.A. (Lider), Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
11. Metrostav a.s.
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
13. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner)*
Lista firm i konsorcjów chetnych do budowy odcinka nr 2 od Nowego Dworu Gdanskiego
do Kazimierzowa (Elblaga):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
5. Konsorcjum firm: Obrascon Huarte Lain SA (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner)
6. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
7. Mota-Engil Central Europe SA,
8. Salini Impregilo S.p.A.
9. Budimex SA
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
11. Metrostav a.s.*
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)*
13. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)*
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: md / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA