Wyczerpane zostały wszelkie alternatywy wobec akcji militarnej w Syrii i naiwnością jest myśleć, że Rosja zmieni stanowisko w tej sprawie. Damaszek wziął pod uwagę fakt, że Moskwa go poprze - oświadczyła ambasador USA przy ONZ Samantha Power.
- Decydując się na użycie broni chemicznej, prezydent Syrii Baszar el-Asad musiał liczyć się z tym, że stanie za nim Rosja. Zaś zastosowanie dużych ilości gazów bojowych w pobliżu Damaszku (21 sierpnia) nie uszczupliło znacząco arsenału tej broni, jaki ma syryjski reżim - oznajmiła Power.
W czwartek ambasador USA mówiła, że Rada Bezpieczeństwa ONZ nie jest w stanie przyjąć rezolucji ws. interwencji w Syrii, ponieważ jest "zakładnikiem" Rosji, która blokuje takie inicjatywy.
Weto Rosji
Jak dotąd Rosja zawetowała trzy przedłożone przez kraje zachodnie projekty rezolucji mające na celu wywarcie presji na prezydenta Asada podczas trwającej 2,5 roku wojny domowej w Syrii.
Power podkreśliła w czwartek, że nie ma sposobu na przeforsowanie rezolucji RB ONZ w sprawie militarnej odpowiedzi na użycie broni chemicznej przez syryjski reżim.
Rosja jest głównym dostawcą broni do Syrii i najpotężniejszym dyplomatycznym sojusznikiem władz w Damaszku. Moskwa utrzymuje, że atak gazowy pod Damaszkiem mogli przeprowadzić syryjscy rebelianci, by sprowokować zagraniczną interwencję.
Jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę, my, naszepodmioty stowarzyszone i naszych 193 partnerów może przechowywać dane osobowe na urządzeniu użytkownika i uzyskiwać do nich dostęp w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanego sposobu przeglądania. Odbywa się to poprzez przetwarzanie danych osobowych zebranych z danych przeglądania przechowywanych w plikach cookie. Użytkownik może udzielić/wycofać zgodę i sprzeciwić się przetwarzaniu w oparciu o uzasadniony interes w dowolnym momencie, klikając przycisk „Ustawienia plików cookie i reklam”.POLITYKA PRYWATNOŚCI
Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy dane w celu zapewnienia:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam. Tworzenie profili w celu personalizacji treści. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści. Pomiar efektywności reklam. Pomiar efektywności treści. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł. Rozwój i ulepszanie usług. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam.