Decyduje o tym, kto jest gwiazdą, a kto odejdzie w niebyt. Słynie z bezkompromisowości i żelaznej dyscypliny. Mowa o Annie Wintour - ikonie świata mody i redaktor naczelnej miesięcznika "Vogue". Także jej polskie odpowiedniczki mają zdecydowany wpływ na to, kto i co w danej chwili jest "na topie".
Anna Wintour, to zdecydowanie najbardziej wpływowa osoba w amerykańskim świecie mody. Ma również opinię najbardziej wymagającej szefowej na rynku prasy kobiecej. O ciemnych okularach, które są jej nieodłącznym atrybutem krąży wiele legend. Jedna z nich mówi, że Wintour jest diabłem i za czarnymi szkłami ukrywa czerwone oczy.
"Czarna caryca" - jak mówi się o redaktor naczelnej "Vouge" stała się inspiracją dla twórców filmu "Diabeł ubiera się u Prady". Bohaterka tego obrazu nosi wiele cech despotycznej szefowej miesięcznika o modzie.
Kto pociąga za sznurki?
W Polsce próżno szukać osobowości takiej jak Anna Wintour. Przyczyny oczywiste: moda u nas, a moda za oceanem to dwie różne (pod każdym względem) kwestie. Jednak jak twierdzą specjaliści polskie szefowe pism poświęconych temu, co aktualnie "się nosi", podobnie jak ich amerykańska koleżanka mają ogromny wpływ na świat mody.
- Mogą dobrze pisać o projektantach, mogą decydować o tym, który fotograf robi zdjęcia - mówi stylista Sławek Błaszewski.
Źródło: TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24