Koniec z ulubioną przekąską na pokładzie części samolotów. Przez częste turbulencje

Źródło:
Reuters, BBC
Samoloty linii Korean Air, wideo poglądowe
Samoloty linii Korean Air, wideo poglądowe Reuters Archive
wideo 2/3
Samoloty linii Korean Air, wideo poglądowe Reuters Archive

Linie lotnicze Korean Air przestaną serwować pasażerom z klasy ekonomicznej popularną przekąskę - gorący ramen. Powodem jest częstsze występowanie turbulencji i niebezpieczeństwo oparzeń dla podróżnych.

W opublikowanym w czwartek oświadczeniu linie lotnicze Korean Air przekazały, że od 15 sierpnia na pokładach swoich samolotów w klasie ekonomicznej podczas lotów długodystansowych przestaną serwować ramyeon (ramen), gorącą zupę z makaronem typu instant. Jak wyjaśniono, wobec częściej występujących turbulencji i tego, że pasażerowie w tej klasie usadzeni są bardzo blisko siebie, a korytarze są wąskie, taki gorący posiłek może stwarzać niebezpieczeństwo dla podróżnych i powodować częstsze incydenty z poparzeniami.

ZOBACZ TEŻ: Włączył się alarm, boeing poleciał osiem kilometrów w dół. Kilkanaście osób trafiło do szpitala

Linie lotnicze rezygnują z serwowania tego dania

"Decyzja ta jest częścią podejmowanych środków bezpieczeństwa w odpowiedzi na częstsze turbulencje. Ma na celu zapobieganie incydentom z oparzeniami" - wskazały linie Korean Air w oświadczeniu. Podkreślono, że od 2019 roku liczba przypadków występowania turbulencji podczas lotów tego przewoźnika podwoiła się.

BBC podkreśla, że dotychczas przewoźnik był znany z serwowania ramenu, który jest popularną i lubianą przez podróżnych przekąską podczas lotu. Pasażerowie doceniali fakt, że zupa była podawana bez dodatkowych opłat. Od teraz pasażerowie klasy ekonomicznej będą mogli podczas lotu zjeść tylko kanapki lub inne przekąski, jak parówki w cieście czy pizza. Ramenem nadal będą się mogli cieszyć jedynie pasażerowie z klasy biznesowej i z klasy pierwszej, gdzie ryzyko oparzeń, zdaniem przewoźnika, jest mniejsze.

Korean Air to jedne z najlepiej ocenianych linii lotniczych świata. W opublikowanym w czerwcu rankingu "World's Top 100 Airlines 2024" firmy konsultingowej Skytrax zajęły 11. miejsce.

W zeszłym miesiącu poinformowały, że wskutek częstszych wypadków, do jakich dochodzi podczas turbulencji, będą kończyć obsługę pasażerów na pokładzie podczas lotów długo- i średniodystansowych 20 minut wcześniej, czyli 40 minut przed lądowaniem.

ZOBACZ TEŻ: Najlepsze linie lotnicze świata. Są wyniki najnowszej edycji rankingu

Autorka/Autor:pb//mro

Źródło: Reuters, BBC

Źródło zdjęcia głównego: nest557/Shutterstock