Co wiemy o drugim pilocie samolotu Germanwings?


Federalny Zarząd Lotnictwa (FAA) poinformował, że drugim pilotem airbusa A320, który rozbił się w Alpach, był 28-letni Andreas Lubitz. To on miał siedzieć za sterami w momencie katastrofy. Zdaniem francuskich prokuratorów, mógł on celowo rozbić maszynę.

Do momentu, w którym kapitan lotu 4U 9525 niemieckich linii Germanwings przebywał w kabinie pilotów, podróż przebiegała spokojnie. Gdy z niej wyszedł, przekazując stery drugiemu pilotowi, ten od razu rozpoczął procedurę schodzenia maszyny. - Działanie przy przełączniku wysokości może być jedynie zamierzonym działaniem - powiedział na konferencji prasowej dotyczącej katastrofy airbusa francuski prokurator Brice Robin.

Niedoświadczony?

28-letni Andreas Guenter Lubitz był drugim pilotem airbusa Germanwings, który rozbił się w Alpach. Mieszkał w Rheinland Pfalz w południowo-zachodnich Niemczech. Pracował dla Germanwings od września 2013 roku. Miał tam trafić prosto ze szkoły lotniczej.

Szkolenie odbywał Lufthansy w Bremie, a później w Arizonie w USA. Przedstawiciele Luthansy ujawnili, że mężczyzna miał w nim kilkumiesięczną przerwę, ale nie byli w stanie powiedzieć, z jakiego powodu. Zapewniali przy tym, że przed wznowieniem szkolenia Lubitz jeszcze raz przeszedł gruntowne badania medyczne i psychologiczne.

"Zdolny do latania"

Po zakończeniu szkolenia przez 11 miesięcy pracował jako członek personelu pokładowego. Dopiero po odbyciu tego stażu, we wrześniu 2013 roku, został drugim pilotem. - Był w pełni zdolny do latania, bez żadnych zastrzeżeń. Nie było żadnych nieprawidłowości w jego zachowaniu - mówili przedstawiciele Lufthansy.

Francuscy prokuratorzy poinformowali, że na airbusie A320 miał wylatane zaledwie 100 godzin. Zdaniem portalu heavy.com łącznie (biorąc pod uwagę loty na innych maszynach) wylatał 630 godzin. Posiadał licencję na latanie jako drugi pilot.

We wrześniu 2013 roku portal Aviation Business Gazette opublikował tekst, według którego Lubitz miał prestiżowy certyfikat Federalnego Zarządu Lotnictwa. Certyfikat dostają Ci, którzy są doskonale wyszkoleni, licencjonowani i spełniają standardy medyczne FAA (Federalnego Zarządu Lotnictwa).

Prokuratorzy prowadzący śledztwo podkreślają, że Lubitz nie był znany jako członek żadnej organizacji terrorystycznej. Był narodowości niemieckiej, prokuratorzy nie wiedzą, jakie było jego pochodzenie etniczne ani wyznanie. Media, m.in. francuski tygodnik Paris Match oraz portal heavy.com, pokazały zdjęcie drugiego pilota airbusa.

Według niemieckich mediów, trwa przeszukane mieszkania pilota na przedmieściach Duesseldorfu oraz domu jego rodziców w Montabaur.

Media, m.in. francuski tygodnik Paris Match, pokazały zdjęcie drugiego pilota airbusa.heavy.com

Nekrolog z aeroklubu

Aeroklub, którego Andreas był członkiem, zamieścił wczoraj na swojej stronie nekrolog Lubitza.

"Z wielkim smutkiem członkowie klubu szybowcowego LSC Westerwald przyjęli wczoraj wiadomość o katastrofie samolotu Germanwings 4U9525. Lotnicy z Montabaur muszą pogodzić się z rozpaczliwą myślą, że wśród ofiar katastrofy jest długoletni członek klubu Andreas, jako pierwszy oficer w tym tragicznym locie. Jako młody człowiek został członkiem naszego stowarzyszenia, pragnął spełnić swoje marzenie o lataniu. Zaczął uczyć się pilotażu szybowców, został pilotem Airbusa A320. Spełnił swoje marzenie, za które teraz zapłacił tak wysoką cenę własnego życia. Członkowie LSC."

Nekrolog Andersa

Katastrofa airbusa

Airbus niemieckich tanich linii Germanwings ze 150 osobami na pokładzie wystartował we wtorek przed godz. 10 z Barcelony i leciał do Duesseldorfu w Niemczech. Rozbił się w miejscowości Meolans-Revel w Alpach francuskich. Nikt nie przeżył katastrofy. Większość ofiar stanowią Niemcy i Hiszpanie; wśród zabitych są też obywatele kilkunastu innych krajów.

Koledzy Lubitza z aeroklubu: Odnawiał u nas licencję. To był życzliwy, wesoły, miły człowiek
Koledzy Lubitza z aeroklubu: Odnawiał u nas licencję. To był życzliwy, wesoły, miły człowiekReuters TV

Autor: kło/ja / Źródło: tvn24, teinteresa.es, focus.de

Źródło zdjęcia głównego: heavy.com

Raporty: