Kampania "Wybory bez picu" organizowana przez Komitet Obrony Demokracji otrzymała w środę w Londynie główną Platynową Nagrodę SABRE Awards. "Wybory bez picu" to społeczna akcja kontroli wyborów przeprowadzona podczas ostatnich wyborów parlamentarnych w Polsce.
Prestiżowe w branży public relations nagrody EMEA SABRE Awards wręczono w środę podczas gali w Londynie. Główną Platynową Nagrodę otrzymała kampania "Wybory bez picu" organizowana przez Komitet Obrony Demokracji, a prowadzona przez agencje Komunikacja+ oraz Must Be Loud.
Jak pisze branżowy portal provokemedia.com, "'Wybory bez picu' to społeczna kampania public relations na rzecz ochrony uczciwości wyborów w Polsce. Została uznana za najlepszą kampanię public relations roku, pokonując czterech innych finalistów w kategorii Platinum. To najważniejsza nagroda w konkursie, który wyróżnia kampanie z całej Europy".
Kampanię wyróżniono również główną nagrodą w kategorii krajów nadbałtyckich oraz wyróżnieniem Certificate of Excellence w kategorii kampanii pro bono. - W czasie, gdy szerzy się dezinformacja, a na całym świecie uczciwość wyborów jest poddawana próbie, ta polska kampania pokazała, jak skuteczna komunikacja może edukować i przekonywać wyborców co do ważności ich systemów wyborczych - powiedział Paul Holmes, przewodniczący jury EMEA SABRE.
"Wybory bez picu"
Kampania społecznej kontroli wyborów "Wybory bez picu" była prowadzona w mediach tradycyjnych, internecie, na billboardach oraz podczas wydarzeń plenerowych organizowanych przez członków i sympatyków Komitetu Obrony Demokracji. Zaangażowali się w nią pro bono znani aktorzy i celebryci, m.in. Krzysztof Zalewski, Robert Makłowicz, Jan Peszek, Jacek Braciak, Agata Buzek, Karolina Gruszka, Maciej Stuhr i Krzysztof Materna.
- Po pierwsze, chciałbym podziękować absolutnie wszystkim, którzy się w tę kampanię zaangażowali: wspaniałym artystom, dziennikarzom, rzeszy tysięcy wolontariuszy Komitetu Obrony Demokracji, 27 tysiącom społecznych obserwatorów wyborów, a przede wszystkim wspaniałym ludziom, z którymi przyszło nam pracować z cudownych, przyjacielskich agencji: Komunikacja+ i Must Be Loud - powiedział Kuba Karyś, przewodniczący KOD.
- Po drugie zaś ta nagroda pokazuje, jak bezcenny jest udział społeczeństwa obywatelskiego w procesie wyborczym i jak ważna, rzekłbym fundamentalna z punktu widzenia całej Europy rzecz wydarzyła się w październiku zeszłego roku w Polsce. Obiecujemy, że każde następne wybory w naszym kraju będą "bez picu" - dodał.
Źródło: tvn24.pl