Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadził udogodnienia dla osób dotkniętych powodzią. Na mocy podpisanego przez prezesa NFZ zarządzenia poszkodowani mogą korzystać z usług dowolnego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, nie zaś wyłącznie lekarza z placówki, do której są przypisani na co dzień. Pomoc w zlokalizowaniu działającej przychodni można uzyskać dzięki całodobowej infolinii.
Podczas zorganizowanej w poniedziałek wieczorem konferencji prasowej Filip Nowak, prezes NFZ poinformował o wprowadzonych w ramach funduszu udogodnieniach dla osób dotkniętych powodzią. Te polegają na umożliwieniu uzyskania przez poszkodowanych pomocy medycznej u dowolnego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
Usługi dla powodzian mają być świadczone nawet wtedy, gdy ci nie znajdują się na tzw. liście aktywnej danego lekarza, czyli nie są przypisani do niego na podstawie złożonej przez siebie wcześniej deklaracji. - Oznacza to, że pacjenci, którzy na co dzień korzystali z innego lekarza POZ, mogą skorzystać z pomocy dowolnego lekarza na terenie naszego kraju i uzyska on od nas finansowanie - wyjaśnił Filip Nowak.
Całodobowa infolinia NFZ
Prezes NFZ przypomniał też o działaniu całodobowej infolinii NFZ, gdzie obecnie można uzyskać informacje na temat sytuacji danego świadczeniodawcy w rejonie objętym powodziami. Infolinia działa pod numerem 800 190 590. - Każdy pacjent z terenów zagrożonych otrzyma tam informację, gdzie pomoc będzie możliwa, a do których miejsc nie należy się kierować - wyjaśnił Nowak.
Poinformował też, że Fundusz na bieżąco przekazuje informacje o sytuacji świadczeniodawców wojewodom.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Leszek Szymański/PAP