Koncesja dla TVN7 nadal nie została przedłużona. Jan Dworak, były szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, mówił w TVN24, że w postępowaniu KRRiT dotyczącym rekoncesji bada się, czy nadawca nie naruszył w poważny sposób warunków poprzedniej zgody na nadawanie. Jak dodał, w tej sytuacji "sprawa jest prosta, rekoncesja jest praktycznie formalnością".
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dopiero w piątek rozstrzygnęła sprawę przedłużenia koncesji dla TVN7 Wcześniej nie zrobiła tego, pomimo kilkukrotnie powtarzanego głosowania. Stacja złożyła wniosek w tej sprawie ponad rok temu, nadawca spełnia wszystkie warunki. Obecna koncesja kończy się 25 lutego.
Dworak: to rodzaj żartu z opinii publicznej
O zwłoce KRRiT mówił w TVN24 były szef tego gremium Jan Dworak. - O ile pamiętam, to takiej sytuacji nie było w całej 30-letniej historii KRRiT - powiedział.
- Zasada jest prosta. Musimy się wzajemnie w tej radzie przekonywać. Jest pięć osób, które mogą mieć różne opinie, ale zawsze decydujące były opinie prawników i za pomocą argumentów prawnych się przekonywaliśmy. Nie było nigdy sytuacji pata - podkreślił były szef Rady.
Dodał, że proces rekoncesji na nadawanie "praktycznie jest formalnością". - Bada się tylko sprawy związane z poprzednią koncesją i tylko pod kątem tego, czy nadawca nie naruszył w poważny sposób warunków koncesji, czy przepisów ustawy - wyjaśniał.
W przypadku TVN7 - ocenił - "sprawa z punktu widzenia KRRiT wydaje się prosta". - Tym większe zdziwienie, zdumienie budzi to, że trwa to ponad rok i na końcu dowiadujemy się, że są wątpliwości. To rodzaj żartu z opinii publicznej - dodał Dworak.
TVN7
TVN7 to jedna z największych, najbardziej rozpoznawalnych i lubianych stacji w Polsce, działająca nieprzerwanie od 2002 roku. Od tego czasu kanał dynamicznie się rozwijał i obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. Siódemka to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Blisko 30 procent widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli całkowicie za darmo.
Treści produkowane przez TVN7 mają charakter lokalny. W 2021 roku aż 8 z TOP10 najpopularniejszych programów stacji stanowiły produkcje polskie. Programy wyprodukowane w Polsce wypełniają około 70 procent całego czasu antenowego Siódemki. Kanał wspiera polskie firmy i inwestuje w Polsce, promuje polskie filmy poprzez pasmo polskich poniedziałków. Co roku 1,5 procent przychodu grupy TVN Discovery zostaje odprowadzone do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wspierając polską kinematografię.
W związku z przedłużającym się procesem rekoncesyjnym TVN7 rozpoczęła się kampania informacyjna. W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy, a także przypominają, że największy kanał rozrywkowy w Polsce może niedługo zakończyć nadawanie.
Widzowie mogli wyrazić solidarność z kanałem, zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji na adres: SKARGI@KRRIT.GOV.PL.
Dziękujemy Wam za wsparcie!
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24