Piotr Wawrzyk z Prawa i Sprawiedliwości opublikował na TikToku film z gościnnym udziałem prezesa partii, Jarosława Kaczyńskiego. Nagranie obejrzały tysiące osób. - To sposób na dotarcie do najmłodszych - komentuje profesor Piotr Pawełczyk, ekspert do spraw marketingu politycznego z Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Piotr Wawrzyk, wiceszef MSZ, od kilku dni prowadzi profil na TikToku. W opublikowanych w ostatnich dniach materiałach informował między innymi o tym, czym będzie się zajmował danego dnia i z kim ma zaplanowane spotkania. Co jakiś czas zapowiada "niespodzianki". Niedawno na jego profilu gościł między innymi sekretarz stanu w resorcie sportu i turystyki, Andrzej Gut-Mostowy.
Największą jak do tej pory popularność zdobyło wideo, które pojawiło się na profilu posła Wawrzyka w czwartek, kiedy gościnnie pojawił się Jarosław Kaczyński. Prezes PiS przywitał się z osobami śledzącymi tiktokową aktywność posła:
"Pozdrawiam wszystkich użytkowników. I tych, którzy nas lubią, i tych, którzy nas nie lubią. Dobrze, że jesteście aktywni, że chcecie mieć informacje, że się tymi informacjami wymieniacie" - powiedział Jarosław Kaczyński.
Dwie pieczenie na jednym ogniu
Profesor Piotr Pawełczyk, kierownik Zakładu Marketingu Politycznego i Socjotechniki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu komentuje, że aktywność polityków na platformach takich jak TikTok pozwala im na dotarcie do grupy najmłodszych odbiorców, którzy na co dzień nie oglądają telewizji, ani nie czytają portali informacyjnych.
- Przeprowadzałem badania, z których wynika, że bardzo młodzi ludzie, w wieku okołomaturalnym czerpią wiedzę o świecie polityki z memów krążących po sieci. W świadomości najmłodszych istnieje ten, o kim się mówi i o kim się żartuje. Warto zauważyć, że chociaż film z gościnnym udziałem Jarosława Kaczyńskiego komentowany jest zazwyczaj żartobliwie albo uszczypliwie, to zdobył sporą popularność. Tym samym najpewniej spełnił swoją rolę - mówi prof. Pawełczyk.
Dodaje, że pojawienie się Jarosława Kaczyńskiego może być też zaplanowane na ocieplenie jego wizerunku:
- Wcześniej była skaza na jego wizerunku, która kreowała obraz człowieka anachronicznego: bez prawa jazdy i bez konta bankowego. Gościnne występy na platformach używanych przez młodych odbiorców mogą nieco ocieplić i przybliżyć wizerunek - mówi ekspert.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Piotr Wawrzyk/TikTok