I już jest. Użytkownicy Spotify od środy mogą przeglądać tegoroczną edycję Wrapped - przygotowanego przez serwis streamingowy podsumowania odtwarzanych piosenek i podcastów. Jak poinformowała platforma, najczęściej odtwarzanym artystą całego serwisu była w 2024 roku Taylor Swift. Polscy użytkownicy najczęściej słuchali Taco Hemingwaya.
Serwis przedstawia je jako "najbardziej wyczekiwane wydarzenie roku" i coś w tym jest. Na publikację Spotify Wrapped czekają miliony użytkowników serwisu i fanów muzyki na całym świecie. Czekają też artyści, którzy dowiadują się z zestawienia, ile razy odtworzono ich piosenki czy albumy.
W środę, 4 grudnia, poznaliśmy najnowsze Spotify Wrapped 2024. Co w nim znajdziemy?
Spotify Wrapped 2024
Jak poinformował w środę po południu serwis Spotify, w kategorii "Global Top Artist" zwyciężyła Taylor Swift, której utwory odtworzono w tym roku w serwisie ponad 26 miliardów razy.
A jakie pojedyńcze piosenki były słuchane najczęściej?
Najczęściej odtwarzane utwory w serwisie globalnie to:
1. Espresso - Sabrina Carpenter 2. Beautiful Things - Benson Boone 3. Birds of a Feather - Billie Eillish 4. Gata Onlu - FloyyMenor, Cris Mj 5. Lose Control - Teddy Swims
Najczęściej odtwarzane utwory w Polsce:
1. Woda Księżycowa - Kubi Producent, bambi, Fukaj, stickxr 2. I Like the Way You Kiss Me - Artemas 3. Drive - Gibbs, Opał, Jonatan, 4Money 4. Chyba że z Tobą - MODELKI, Vłodarski 5. Przester - Young Leosia, bambi, PG$, francis
Najczęściej słuchani artyści na świecie:
1. Taylor Swift 2. The Weeknd 3. Bad Bunny 4. Drake 5. Billie Eilish
Najczęściej słuchani artyści w Polsce:
1. Taco Hemingway 2. Gibbs 3. bambi 4. Oki 5. White 2115
Czym jest Spotify Wrapped?
Spotify Wrapped to przygotowywane przez Spotify podsumowanie treści odtwarzanych w serwisie przez ostatni rok. Zarówno globalnie, w danym kraju, jak i w wersji spersonalizowanej - dla konkretnego użytkownika. Znajdziemy w nim informacje o najczęściej słuchanych artystach, utworach i gatunkach muzycznych, ale też podcasty, które cieszyły się naszym największym zainteresowaniem. Sprawdzimy, ile czasu spędziliśmy na słuchaniu konkretnej piosenki, czy też ile utworów odtworzyło się w ciągu roku. Raport prezentowany jest w interaktywnej formie. Za pomocą kilku kliknięć można podzielić się jego treścią w mediach społecznościowych. Na jego bazie Spotify przygotowuje też dla swoich użytkowników personalizowane playlisty.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Doug Peters/PAP/EPA