Po pięciu latach hit "Gangnam Style" południowokoreańskiego wokalisty Psy nie jest już rekordzistą YouTube'a. Nowy rekord ustanowił teledysk "See You Again" Wiza Khalify z udziałem Charlie'ego Putha. Piosenka z 2015 roku jest hołdem dla zmarłego tragicznie Paula Walkera.
"Gangnam Style" Psy'a stał się wielkim hitem w 2012 roku. Przez pięć kolejnych lat klip do piosenki był niekwestionowanym numerem jeden, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń w serwisie YouTube. Teledysk stał się tak popularny, że szybko został uzyskał maksymalną liczbę możliwych odtworzeń (2 147 483 647), przez co firma musiała przepisać kod strony.
Nowy rekordzista
Obecna liczba wyświetleń wynosi 2 894 643 205 i nie jest to najlepszy wynik (dane z 11.07.2017 r. godz. 16.00). Nowym rekordzistą został teledysk do piosenki z 2015 roku "See You Again" Wiza Khalify z udziałem Charliego Putha. Utwór oryginalnie pojawił się na ścieżce muzycznej do filmu "Szybcy i wściekli 7" i był hołdem dla zmarłego w 2013 roku aktora Paula Walkera.
Ballada Khalify odtworzona została - jak informuje BBC News - 2 895 373 709 razy. Oznacza to, że łączny czas odsłuchania piosenki wynosi 21 759 lat. "Do YouTube'a dołączyłem w 2007 roku, mając nadzieję, że zrobię wideo, które osiągnie 10 tysięcy wyświetleń. Właśnie dowiedziałem się o 'See You Again'. Jeszcze raz... WOW" - napisał Charlie Puth na Twitterze.
For the record, I joined @YouTube in 2007 hoping to make a video that would reach 10,000 views. Just heard about See You Again...wow.
— Charlie Puth (@charlieputh) 11 lipca 2017
Wideo granicę pierwszego miliarda przekroczyło zaledwie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od publikacji. Dwa miliardy odtworzeń klip miał we wrześniu 2016 roku. Jednak "See You Again" może cieszyć się rekordem niezbyt długo. Teledysk do tegorocznego wakacyjnego przeboju "Decpacito" Luisa Fonsiego zaledwie w sześć miesięcy zdobył 2,48 mld odsłon. Jak podkreśla redakcja muzyczna BBC, nic nie wskazuje, żeby popularność klipu malała. Obecnie na trzecim miejscu zestawienia najczęściej odtwarzanych wideo jest "Sorry" Justina Biebera (2,64 mld odsłon), na czwartym - "Uptown Funk" Marka Ronsona z udziałem Bruno Marsa (2,55 mld odsłon), a na piątym "Despacito" Luisa Fonsiego z udziałem Daddy'ego Yankee (2,48 mld odsłon).
Autor: tmw/ja / Źródło: tvn24.pl, BBC News
Źródło zdjęcia głównego: Wiz Khalifa/YouTube