Prada wprowadza kolekcję okularów przeciwsłonecznych, które można samemu zaprojektować. Po raz pierwszy w historii mody luksusowa marka pozwala klientom na ingerencję w produkt sygnowany swoim logo. Włoski dom mody stworzył specjalny system w internecie, dzięki któremu możemy spersonalizować projekt, ale trzeba się spieszyć – projektantami możemy być tylko do 24 grudnia.
Na czym polega ta nowatorska zabawa w projektanta? Okulary mają jednakowy plastikowy szkielet, którego upiększenie należy już do nas. Są trzy etapy. Najpierw wybieramy kolor oprawek: czarny, biały lub brązowy. Potem możemy wymienić płytki w zausznikach i na koniec ozdobić je wykorzystując dowolną kombinację liter, liczb i symboli, np. gwiazdek, czaszek i serduszek.
Kolekcja Prada Private pojawiła się z okazji Świąt Bożego Narodzenia i jest testem rynku. Personalizacji można dokonać od 2 do 24 grudnia na stronie www.sungglasshut.com. Również tam można kupić gotowy projekt. Okulary kosztują 365 dolarów (ok. 1,1 tys. zł). Jeśli pomysł okaże się sukcesem nowa kolekcja na sezon wiosna-lato 2011 będzie dostępna już w butikach Prady na całym świecie.
12 milionów opcji
Prada jest pierwsza, ale brytyjski dom mody Burberry ma być następny. Na początku przyszłego roku uruchomi stronę internetową, która pozwoli na personalizację kultowego trencza. Klient będzie mógł wybrać kolor, fason, styl i rodzaj wykończenia.
Każdy detal (od podszewki po rodzaj nici i monogram na guziku) będzie dobierany indywidualnie. Christopher Bailey, dyrektor kreatywny Burberry zapowiedział, że dostępnych będzie blisko 12 milionów kombinacji. Ceny nie są jeszcze znane. Znane jest za to nazwisko pierwszej osoby, która stworzyła autorską wersję płaszcza Burberry – to aktorka Emma Watson, znana z serii o Harrym Potterze.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały dystrybutora