Ogłoszono pierwszą na świecie "burgerową pielgrzymkę". Brytyjska akcja umożliwi pokornym "turystom żywności" złożenie należnego hołdu jedzeniu typu fast-food.
Trasa "pielgrzymki" przewiduje szesnaście miast w ośmiu krajach, które uważa się, że odegrały kluczową rolę w ewolucji burgera.
Rozwój turystyki żywnościowej
Wycieczka, zgotowana przez znaną sieć restauracji "Burger King" - giganta w branży fast-food - potrwa 35 dni. Jej koszt to niebagatelna suma 3.400 funtów. Akcja wymierzona jest w gwałtownie rozwijającą się "turystykę żywnościową" i jej licznych fanów.
Ciekawa historia ikony fast-food
Historycznie, początki burgera organizatorzy przedsięwzięcia upatrują jako "mięsnej kuli" w czasach rzymskich. Z kolei w średniowieczu słynna kanapka rozwijała się w już bardziej wyszukanych wersjach.
- W przeciwieństwie do powszechnie panującej opinii, burger ma nie tylko interesującą, ale i zaskakującą historię, co z pewnością akcentuje organizowana przez nas wyprawa - komentuje dyrektor działu marketingu sieci "Burger King" w Wielkiej Brytanii i Irlandii. - Klienci mają teraz możliwość zbadania wszystkich miast, które przyczyniły się do wypromowania burgera jako współczesnej ikony żywności - uzupełnia.
Źródło: Sky News