Choć od śmierci Alexandra McQueena, ulubionego projektanta mody Lady Gagi, minął blisko rok, na rynku ukazała się jego ostatnia kolekcja. To nie ubrania, ale dywany i poduszki. A na nich jego ulubiony wzór: trupie czaszki.
To ostatni dowód jego talentu, stąd tak duże zainteresowanie mediów. Alexander McQueen słynął ze skandalizujących zachowań – pierwszych wywiadów udzielał stojąc tyłem do kamery, a do marynarek, m. in. dla księcia Karola wszywał kartki z napisem: „Był tu McQueen”. Gdy okazało się, że krótko przed samobójczą śmiercią zdążył zaprojektować cztery dywany i trzy poduszki dla brytyjskiej firmy Rug Company, każdy fan mody chciał je zobaczyć.
Ptaki z kaszmiru
W limitowanej kolekcji jest złoty dywan inspirowany brokatowym płaszczem z ostatniego pokazu na sezon jesień-zima 2010-11, dywany w charakterystyczne dla niego trupie czaszki w kolorze złota i srebra oraz ten najbardziej spektakularny – pokryty wzorem z tkaniny kolekcji letniej 2009 z kolorowymi ptakami na nocnym niebie.
Proces projektowania i produkcji trwał trzy lata, każdy egzemplarz zrobiony jest ręcznie z kaszmiru połączonego z jedwabiem. Koszt to 1,3 -1,9 tys. funtów (ok. 6-9,5 tys. zł).
Dla Rug Company pracowali nie tylko znani kreatorzy mody, m. in. Vivienne Westwood, Paul Smith i Marni, ale i designerzy: Tom Dixon czy Ron Arad. Słynna dziś kolekcja dywanów sygnowanych przez znane nazwiska liczy ponad 50 wzorów. Wszystkie projekty można zobaczyć tutaj: www.therugcompany.info
Martwy i żywy w muzeum
McQueen w lutym tego roku został znaleziony martwy w swoim londyńskim apartamencie, popełnił samobójstwo krótko po śmierci ukochanej matki. W domu mody, który stworzył, zastąpiła go wieloletnia współpracowniczka Sarah Burton. Nowojorskie Metropolitan Museum of Art przygotowuje pierwszą retrospektywną wystawę projektanta - otwarcie ekspozycji pt. „Alexander McQueen: Savage Beauty” w maju 2011.
am/fac/k
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: The Rug Company