Jimmy Choo, jedna z najpopularniejszych marek produkujących szpilki dla kobiet, wypuszcza na rynek linię butów dla mężczyzn. Kolekcja na zimę 2011 pokazana zostanie w styczniu podczas mediolańskiego Tygodnia Mody.
Do projektowania męskich butów przekonała szefów firmy współpraca z sieciówką H&M w 2009 roku. Powstała wtedy specjalna kolekcja Jimmy Choo dla kobiet i po raz pierwszy dla mężczyzn. - To był biznesowy sukces. Nasza estetyka na tyle spodobała się facetom, że postanowiliśmy poszerzyć ofertę już na stałe – mówi „The Los Angeles Times” Joshua Schulman, jeden z dyrektorów Jimmy Choo.
Teraz powstanie kolekcja na jesień-zimę 2011, w skład której wejdą klasyczne propozycje do garnituru, buty wieczorowe i sportowe, mokasyny i kozaki. Zaprezentowana zostanie podczas mediolańskiego Tygodnia Mody 15 stycznia przyszłego roku. Pół roku później trafi do 30 sklepów na świecie i butiku internetowego marki.
Order od królowej
Markę założył w Londynie szewc z Malezji Jimmy Choo Yeang Keat, który wszystkie buty wykonywał ręcznie. Jego pierwszą znaną klientką była księżna Diana. Dziś szpilki marki uwielbiają gwiazdy, również na oscarowe gale, m.in. Jennifer Lopez, Cate Blanchett i Halle Berry.
Obecnie Jimmy Choo to również torebki, akcesoria ze skóry i okulary przeciwsłoneczne. Latem 2011 na rynku zadebiutują perfumy Jimmy Choo.
Niestety, marka już nie należy do założyciela. 9 lat temu Choo za 10 mln funtów sprzedał większość udziałów w firmie swojej wspólniczce, Tamarze Mellon. Jeszcze jako redaktorka mody pisząca o dodatkach w „Vogue'u” razem z ojcem zainwestowała pieniądze w skromną firmę.
Przez 15 lat - jako prezes i dyrektor artystyczny – zamieniła ją w giganta na rynku mody, który jest wart 230 mln dol. Dwa miesiące temu od królowej Elżbiety II otrzymała Order Imperium Brytyjskiego.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Jimmy Choo