Mimo uwielbienia tłumów, erudycja sportowców bywa czasem przedmiotem żartów. Ale to się zmieni! Zawodnicy Widzewa Łódź w przerwie zimowej przejdą cykl szkoleń podczas których będą uczyć się, jak rozmawiać z dziennikarzami.
Zajęcia z zawodnikami prowadzić będą pracownicy agencji Public Relations, z którą współpracuje Widzew. Niewykluczone, że w szkoleniach będą brali także udział pracownicy klubu. - W profesjonalnym klubie, a takim jest Widzew, ważnym elementem wizerunkowym jest to w jaki sposób zachowują się, jak reagują i co mówią pracownicy klubu, w tym piłkarze oraz trenerzy. Dlatego analizując wypowiedzi naszych zawodników oraz sztabu szkoleniowego, zdecydowaliśmy się, by piłkarze oraz trenerzy doskonalili swoje umiejętności medialne, w tym umiejętności udzielania wywiadów. Ma to na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku klubu - mówi wiceprezes zarządu KS Widzew Łódź SA Marcin Bujnowicz.
Yyy..., eee... - nigdy więcej!
Pomysł Widzewa nie jest nowatorski. Podobne szkolenia odbywają się na przykład w angielskich klubach. - Oni kształcą pod tym kątem swoich piłkarzy już w wieku 14-15 lat. My chcemy z tych wzorców korzystać - tłumaczy Bujnowicz.
Według Bujnowicza, piłkarze "doskonalić będą umiejętność" udzielania wywiadów, na przykładach wcześniejszych wypowiedzi, jakich udzielali dla telewizji, radia i prasy. Widzew jest tak medialnym klubem, poddanym takiej ocenie i weryfikacji przez sympatyków, że każde słowo musi być odpowiednio dobrane, aby wypowiedź nie została źle zinterpretowana - podkreśla wiceprezes klubu.
Władze Widzewa chcą, by każdy nowy piłkarz, który podpisze kontrakt z klubem, przechodził taki cykl szkoleń. Docelowo szkoleniami mają być też objęci młodzi zawodnicy w wieku 14-16 lat.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24