Maszynki dla kobiet będą tańsze - zdecydowała jedna z brytyjskich sieci hipermarketów. Jak podaje "The Guardian", można to uznać za sukces deputowanej Izby Gmin z ramienia laburzystów, która od dawna walczy o wyeliminowanie dyskryminacji płci w cenach produktów.
Jak pisze "The Guardian", ubiegłoroczne badanie wykazało, że kobiety płacą średnio o 37 proc. więcej niż mężczyźni w sklepach za takie same produkty, począwszy od zabawek po produkty kosmetyczne.
W przypadku maszynek ta różnica była jedną z większych. Dotychczas paczka pięciu golarek z podwójnym ostrzem dla kobiet kosztowała w sieci Tesco 1 funta, czyli dwukrotnie więcej niż jej męski odpowiednik.
Naciski na brytyjską sieć hipermarketów w celu zmniejszania ich cen wywierała członkini Izby Gmin z ramienia laburzystów Paula Sherriff, która w ostatnim czasie z sukcesem przekonała brytyjską sieć aptek i sklepów kosmetycznych Boots do wprowadzenia w punktach specjalnego miejsca, w którym klienci mogą zostawiać produkty sanitarne do dystrybucji banków żywności.
Nie inaczej było także w tym przypadku.
Męskie i damskie golarki
W liście do Sherriff, który został przekazany brytyjskiemu dziennikowi, dyrektor handlowy Tesco w Wielkiej Brytanii Kari Daniels powiedział, że supermarket dokonał przeglądu swoich produktów.
Daniels powiedział, że różnica w cenie nie była wynikiem dyskryminacji płci. - W przypadku naszych maszynek do golenia z podwójnym ostrzem, różnica wynika z faktu, że męskie golarki są produkowane i sprzedawane w znacznie większych ilościach, co zmniejsza cenę, jaką trzeba za nie zapłacić - wyjaśniał w rozmowie z "The Guardian".
Jak jednak zaznaczył "po dokonaniu przeglądu wewnętrznego i rozmów z dostawcami, wyraziliśmy niepokój o różnicę w cenach naszych damskich i męskich jednorazowych golarek". - Zgodnie z naszym zobowiązaniem wprowadziliśmy niskie, proste i przystępne ceny. W takiej samej cenie dla kobiet i mężczyzn - dodał.
Oba zestawy maszynek kosztują teraz 0,10 funta za sztukę. Daniels podkreślił również, że przy okazji Tesco zmieniło swoją strategię cenową poprzez "odejście od dużych, ale krótkoterminowych promocji na rzecz ustalania cen, które są stale niskie, przystępne i prostsze do zrozumienia".
Prawa kobiet w Europie i na świecie. Debata Kobiet w TVN24 BiS:
Autor: mb//ms / Źródło: The Guardian
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock