Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy w internecie - wynika z najnowszego raportu spółki OnAudience.com prezentującego dane z ponad 60 rynków świata.
Według raportu w polskim internecie blokowanych jest 46 procent wszystkich wyświetlanych reklam, co daje wzrost o 8 procent rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 procentami blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 procent. Kolejne miejsca należą do Niemiec (41 procent) i Danii (40 procent). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 procent reklam. Zupełnie odwrotnie sytuacja wygląda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymują jedynie 5 procent wyświetleń. To najniższy wynik w całym zestawieniu.
Straty wydawców
Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie, w 2017 r. wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 miliardów dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 miliardów dolarów. W Polsce wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 mln dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 mln dolarów. Tegoroczny raport OnAudience.com przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że aż 32 procent wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie, dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami.
Autor: tol/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock