Linie lotnicze KLM i Transavia stworzyły pierwszą na świecie, wspólną listę uciążliwych pasażerów. Wpisane na nią osoby nie będą mogły przez pięć lat korzystać z usług obu przewoźników.
Obie firmy twierdzą, że są pierwszymi liniami lotniczymi na świecie, które wymieniają się informacjami o pasażerach, którzy sprawiają kłopoty na pokładzie. A tych jest całkiem sporo.
Interwencje: pięć przypadków na miesiąc
Portal NOS podaje, że w KLM notowanych jest miesięcznie średnio pięć przypadków wymagających interwencji personelu lub lotniskowej ochrony. W przypadku Transavii dochodzi do jednego zdarzenia w miesiącu. "Ma to duży wpływ na pasażerów i naszych pracowników. Każda forma przemocy fizycznej wobec naszej załogi lub współpasażerów jest niedopuszczalna" – powiedział Paul Terstegge z KLM, cytowany przez portal. Firmy dzielą się szczegółami swoich list od zeszłego czwartku i zapewniają, że dzięki temu latanie stanie się bezpieczniejsze.
KLM to holenderskie linie lotnicze, wchodzące w skład holdingu Air France-KLM. Transavia to należące do KLM tanie linie lotnicze.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Andre Muller / Shutterstock