W czerwcu TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pierwsze miejsce w zestawieniu koncernów medialnych w Polsce - portfolio jej kanałów osiągnęło 25,2-procentowy udział w widowni w grupie komercyjnej. Stacja TVN uplasowała się na pierwszym miejscu w grupie Big5 z udziałem na poziomie 9,2 procent. Stacja TVN24 była szóstym najchętniej oglądanym kanałem spośród wszystkich dostępnych w telewizji i liderem w kategorii telewizji informacyjnych, natomiast TVN Style utrzymała pozycję lidera wśród kanałów lifestylowych. TVN Warner Bros. Discovery osiągnęła też w minionym miesiącu świetne wyniki w segmencie digital.
TVN liderem Big5
Stacja TVN (9 proc. udziału w rynku) uplasowała się na pierwszym miejscu w grupie Big5 (TVN, TVN7, Polsat, TVP1 i TVP2). W klasyfikacji wszystkich najchętniej oglądanych kanałów telewizyjnych w kraju piątą pozycję zajęła stacja TVN7 (4,2 proc.), a szóstą - TVN24 (3,2 proc.).
W minionym miesiącu spośród wszystkich pozycji programowych kanału TVN największą widownię w grupie komercyjnej (kategoria wiekowa 16-49) przyciągnęły "Fakty" TVN (21,7 proc. udział). W grupie ogólnej program osiągnął udział w widowni na poziomie SHR: 21,1 proc.
Rekordową widownię zgromadziło wydanie "Faktów" TVN z 20 czerwca. Program obejrzało wtedy prawie 2,5 miliona widzów w grupie ogólnej, a udział w widowni osiągnął 21,6 proc. Największy udział w widowni w grupie komercyjnej miało wydanie z 6 czerwca (23,3 proc.).
Przez cały czerwiec "Fakty" TVN były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce. Każdego dnia oglądało je w tym miesiącu średnio ponad 2 127 135 widzów, to prawie 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Oprócz niezawodnego pasma newsowego widzowie w grupie 16-49 chętnie wybierali także program "Kuchenne Rewolucje" (14,3 proc. udział), teleturniej "Milionerzy" (13 proc.), a także program "Uwaga!" (13,4 proc.). Widzowie z grupy komercyjnej chętnie oglądali również serial "Na Wspólnej" (13,9 proc.).
Rewelacyjne wyniki grupy w newsach
TVN24 była szóstym najchętniej oglądanym kanałem spośród wszystkich dostępnych w telewizji i liderem w kategorii telewizji informacyjnych. Udział stacji w grupie komercyjnej wyniósł 3,2 proc.
Zwiększone zainteresowanie wiarygodnymi i sprawdzonymi treściami newsowymi, m.in. w kontekście trwającej wolny w Ukrainie, widać również w digitalu. Strona tvn24.pl uplasowała się na pozycji lidera platform internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych. W czerwcu portal miał blisko 10 mln realnych użytkowników. Serwis utrzymuje pozycję lidera wśród portali informacyjnych należących do stacji telewizyjnych.
TVN Style najchętniej wybieranym kanałem lifestyle
Kanał TVN Style kolejny miesiąc cieszy się największą popularnością wśród kanałów lifestylowych z udziałem w widowni w grupie komercyjnej na poziomie 0,68 proc. Programy, które zebrały największą widownię to "Kuchenne Rewolucje" (2,5 proc. udział w grupie 16-49), "Gwiazdy Prywatnie" (3 proc. udział w grupie 16-29 lat) i "Ugotowani" (2,2 proc. udział w grupie 16-29 lat).
Eurosport z najlepszym kwartałem
Stacja Eurosport 1 miała najlepszy drugi kwartał w historii. Rozegrany 4 czerwca mecz Igi Świątek z Cori Gauff w finale Roland-Garros, transmitowany równolegle w TVN i Eurosporcie 1, oglądał co trzeci widz w Polsce. Relacja przyciągnęła przed ekrany średnio 2,6 mln osób (1,25 mln w TVN i 1,38 mln w Eurosporcie 1), a w kluczowych momentach aż 3,2 mln osób. To najlepszy wynik w historii relacji z meczów Wielkiego Szlema w Polsce. Obie stacje osiągnęły łączny udział w rynku na poziomie 33 proc. Eurosport 1 był w trakcie finału najchętniej oglądaną anteną w grupie A4+, a TVN w grupie A16-49. Zakończony 5 czerwca turniej cieszył się na antenach Eurosportu rekordową popularnością. W sumie turniej przyciągnął do Eurosportu 1 aż 5,4 mln widzów, co jest wynikiem o 38 proc. lepszym niż w roku ubiegłym.
Rozegrany 19 czerwca mecz Łomży Vive Kielce (obecnie Łomża Industria Kielce) z Barceloną w finale Ligi Mistrzów oglądało w Eurosporcie 1 średnio 510 tys. widzów, a w decydujących momentach spotkanie śledziło 1,1 mln osób! To najwyższa w historii średnia oglądalność meczu klubowej piłki ręcznej w Polsce.
Portal dzieńdobry.pl ze wzrostem zasięgów
W czerwcu w badaniu Mediapanel liczba realnych użytkowników serwisu dziendobry.tvn.pl wzrosła do niemal 5 milionów, co oznacza dotarcie do co szóstego internauty w Polsce. W tym czasie serwis zanotował także wzrost liczby odsłon. Jednocześnie serwis dziendobry.tvn.pl ma najwyższy Affinity Index w grupie wiekowej 25-34 lata (154,87) wśród 10 największych serwisów w kategorii serwisów kobiecych.
Player w czerwcu
W czerwcu z bogatej oferty Playera widzowie najchętniej wybierali drugi sezon "Nieobecnych". Serial włączyła prawie jedna trzecia aktywnie oglądającej bazy w serwisie. Drugim popularnym tytułem był "Hotel Paradise", który oglądał co czwarty aktywnie oglądający użytkownik. Player z okazji obchodów Pride Month uruchomił też specjalną kolekcję "Miesiąc równości", w której widzowie mogą znaleźć wybrane tytuły o tematyce LGBTQ+.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24