Oszuści wysyłają wiadomości, w których nakłaniają do zaktualizowania danych z powodu podejrzanej aktywności na "koncie Blik" - informuje spółka Polski Standard Płatności (PSP), operator Blika, w swoich mediach społecznościowych. Jak przekazano, to próba kradzieży danych i środków finansowych.
"Jeśli otrzymałeś w ostatnim czasie wiadomość, która wzywa Cię do podjęcia pilnej aktualizacji danych w usłudze Blik - nie klikaj w linki, nie podawaj żadnych danych, masz do czynienia z oszustwem!" - alarmuje PSP.
Działanie oszustów
"Aktualnie oszuści wzięli na celownik Blika i wysyłają wiadomości do przypadkowych osób. Wiadomości te nakłaniają do zaktualizowania danych z powodu rzekomego podejrzenia oszustwa. Pamiętaj! Blik jest formą płatności, z której możesz korzystać wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku" - czytamy.
"I choć sama wiadomość może wzbudzić poczucie pilności, czy nawet 'zagrożenia', to jakakolwiek próba zaktualizowania czy też zabezpieczenia 'konta Blik' będzie skutkować kradzieżą Twoich danych lub nawet środków finansowych" - podano.
W komunikacie przypomniano, że phishing jest klasyczną, internetową próbą wyłudzenia danych, która wzbudza emocje, nakłania do pilnego działania, takiego jak kliknięcie w przesłany link albo pobranie złośliwego załącznika.
Jak chronić się przed oszustami?
PSP podaje, jak chronić się przed oszustami.
"Zawsze weryfikuj, kto tak naprawdę jest nadawcą otrzymanej wiadomości. Wiadomość oddziałuje na Twoje emocje? To czerwona flaga, nigdy nie działaj pod wpływem emocji! Nie klikaj w żadne linki z nieznanego źródła i nie pobieraj niespodziewanych załączników. Zawsze stosuj zasadę ograniczonego zaufania wobec wiadomości, które nakłaniają Cię do podjęcia pilnego działania!" - zaleca operator Blika.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Gabo_Arts/Shutterstock