Rośnie eksport polskich płytek ceramicznych. Ich producenci borykają się jednak z problemami w kraju. Niskimi cenami i rosnącą konkurencją - pisze "Rzeczpospolita".
Od stycznia do kwietnia z Polski wyeksportowano 14,5 mln metrów kw. płytek ceramicznych o łącznej wartości 78,5 mln euro.
To o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
Wzrost sprzedaży
Według analityka Centrum Analiz Branżowych (CAB) Maksymiliana Mirosa, wzrost sprzedaży odnotowano na sześciu z siedmiu największych rynkach zbytu dla polskich eksporterów płytek. Jedynie w Rosji sprzedaż spadła o 14 proc.
Z kolei po dwóch latach spadku eksportu na Ukrainę, w tym roku sprzedaż wzrosła tam aż o 28 proc. Według danych CAB, głównymi odbiorcami eksportu z Polski pozostają Niemcy, Czesi oraz Słowacy.
Największymi konkurentami polskich firm są rywale z Włoch i Hiszpanii, którzy nie tylko walczą o te same rynki eksportowe, ale też mocno zadomowili się w Polsce.
Zobacz materiał "Faktów" TVN o kawiorze po polsku (01.02.2015):
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock