Informujemy, że BLIK działa już bez zakłóceń - oświadczył operator popularnego systemu płatności mobilnych Blik. Wyjaśnił, co trzeba zrobić, aby odzyskać zablokowane na rachunkach pieniądze. Chodzi o dzisiejszą awarię, którą użytkownicy zgłaszali w środowe popołudnie.
Dziś około godziny 15 rozpoczęły się problemy użytkowników popularnego mobilnego systemu płatności Blik. Po 19, jak informuje operator na swoim koncie na portalu X, "Blik działa już bez zakłóceń".
"Użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot" - wyjaśnił właściciel.
"Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność" - dodał.
Awaria blika
Według platformy problemy rozpoczęły się przed godziną 15.00. Wówczas pierwsi użytkownicy zaczęli zgłaszać awarię. Przed godziną 16 było ponad 2 tysiące raportów o kłopotach z blikiem. Użytkownicy portalu X również donoszą o trudnościach.
Właściciel aplikacji potwierdził na swoim koncie na portalu X problemy z działaniem aplikacji. "Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" - napisano.
Płatność Blik - co to jest?
Blik to w skrócie system płatności mobilnych. Umożliwia między innymi dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych z wykorzystaniem sześciocyfrowych kodów. W tym celu należy uruchomić aplikację banku w telefonie, wyświetlić kod, przepisać go na terminalu lub na stronie internetowej podczas dokonywania transakcji, a następnie potwierdzić płatność PIN-em w aplikacji banku. Wygenerowany kod Blik jest ważny przez maksymalnie dwie minuty.
Płatności Blik można dokonywać online - np. w sklepach internetowych. Można też płacić przy kasie w sklepach stacjonarnych albo w biletomatach. Z blikiem można również wpłacać i wypłacać pieniądze - korzystając z bankomatów i wpłatomatów. Blik umożliwia również międzybankowe przelewy na telefon - zamiast przepisywania 26-cyfrowego numeru konta, wpisywany jest tylko numer telefonu odbiorcy.
Czytaj więcej: Co to jest Blik i jak nim zapłacić? Wyjaśniamy >>>
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock