Rano terminal dotknęły utrudnienia spowodowane awarią systemów operacyjnych - przekazał w komunikacie terminal kontenerowy Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk). Podkreślił, że "obecnie działanie większości systemów w terminalu zostało przywrócone".
"Baltic Hub informuje, że dn. 19 lipca 2024 w godzinach porannych terminal dotknęły utrudnienia spowodowane awarią systemów operacyjnych. Awaria miała charakter globalny i dotyczyła zewnętrznego dostawcy oprogramowania, z którego korzysta Baltic Hub. Obecnie działanie większości systemów w terminalu zostało przywrócone" - napisano na stronie terminala kontenerowego w Gdańsku.
Informację o awarii otrzymaliśmy również na Kontakt24.
Awaria - poranny komunikat Baltic Hub
"Informujemy, że zmagamy się w Baltic Hub z globalną awarią systemów operacyjnych Microsoft, która utrudnia funkcjonowanie terminala" - napisano rano na stronie terminala.
W porannym komunikacie dodano: "Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Poinformujemy Państwa niezwłocznie jak tylko awaria zostanie usunięta, prosimy o niekierowanie się na Terminal".
Globalna awaria
W piątek doszło do światowej awarii systemów informatycznych. Jak powiedziała rzeczniczka Microsoft Polska Anna Klimczuk, faktycznie zdarzyły się jednocześnie dwie awarie – jedna dotyczy oprogramowania Azure, druga zaś związana była z aktualizacją oprogramowania zewnętrznej firmy CrowdStrike.
"Problem dotyczy części klientów. Zdajemy sobie sprawę z wpływu, jaki to może na nich mieć, i pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem usług dla tych, którzy nadal doświadczają zakłóceń" – czytamy w stanowisku firmy Microsoft.
"Jesteśmy świadomi problemu wpływającego na urządzenia z systemem Windows z powodu aktualizacji z platformy oprogramowania innej firmy. Przewidujemy, że rozwiązanie problemu nastąpi w najbliższym czasie" - napisano w oświadczeniu CrowdStrike.
Źródło: tvn24.pl, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock