Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego (UMWM) poinformował, że otrzymał oświadczenie o niewypłacalności biura podróży Tamada Tour. Oznacza to, że organizator turystyki nie jest w stanie wywiązać się z umów zawartych z klientami ani zwrócić im wpłaconych pieniędzy. Co teraz mogą zrobić poszkodowani?
"Wyrusz z Tamada Tour po przygodę życia! Odkryj baśniową egzotykę Gruzji, Armenii, Azerbejdżanu, Rosji oraz krajów Azji Centralnej i Południowo-Wschodniej" - tak swoje usługi reklamowało jeszcze do niedawna biuro podróży Tamada Tour.
Jak poinformował UMWM, 15 listopada tego roku spółka Tamada Tour złożyła oświadczenie o niewypłacalności, z którego wynika, że "nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z podróżnymi i zapewnić podróżnym zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną".
Siedziba biura mieściła się w Zalesiu Górnym w województwie mazowieckim.
Strona internetowa Tamada Tour jest obecnie niedostępna.
Co powinni zrobić poszkodowani klienci?
Osoby, które zawarły umowę o imprezę turystyczną z Tamada Tour, powinny skontaktować się z firmą Signal Iduna. Jest to ubezpieczyciel, który udzielił firmie Tamada Tour gwarancji ubezpieczeniowej.
Jak wskazał Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który także poinformował o niewypłacalności Tamada Tour, Signal Iduna będzie zaspokajać roszczenia do kwoty, na jaką została wystawiona gwarancja. Jeśli okaże się ona niewystarczająca, pozostałe środki wypłaci Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG).
Uprawnieni do składania roszczeń są: - poszkodowani podróżni, - agenci (należy dołączyć pełnomocnictwo od podróżnego).
Roszczenie może złożyć: - osoba/firma, która zawarła umowę w imieniu swoim i/lub pozostałych osób z umowy, - każdy Podróżny z umowy we własnym imieniu.
Signal Iduna informuje o konieczności dołączania do zgłoszenia następujących dokumentów:
- kopii umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopii dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych; - dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych należności za imprezę turystyczną lub usługi turystyczne, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych.
Zgodnie z zapisami umowy gwarancji ubezpieczeniowej turystycznej nieprzekraczalny termin składania roszczeń upływa 18 listopada 2025 roku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock