TikTok planuje wytoczyć działa przeciwko Instagramowi. Jak podaje BBC, liczni użytkownicy chińskiej aplikacji otrzymali powiadomienia o tym, że niedługo ma pojawić się TikTok Notes. Aplikacja miałaby służyć do udostępniania zdjęć.
TikTok nie ukończył jeszcze tworzenia TikTok Notes, nie jest też znana data jej premiery. Jednak z powiadomień otrzymanych przez niektórych użytkowników wynika, że nowa aplikacja umożliwi użytkownikom przesyłanie i udostępnianie postów ze zdjęciami.
Zrzuty ekranu powiadomienia pokazują informację o nowej aplikacji wraz ze wskazaniem, że obecne i przyszłe zdjęcia użytkownika będą w niej zawarte. Dołączono także opcję odrzucenia takiej możliwości.
Szansa na zwiększenie zaangażowania
Konsultant ds. mediów społecznościowych Matt Navarra powiedział w rozmowie z BBC, że aplikacja do wysyłania wiadomości lub zdjęć może być przestrzenią, za sprawą której część użytkowników TikToka, obecnie "czających się", a niepublikujących posty, zaangażowałaby się bardziej.
Stwierdził jednak, że nie sądzi, aby kolejna aplikacja do udostępniania zdjęć była czymś, czego użytkownicy mediów społecznościowych by "desperacko" pragnęli. - Mamy ich mnóstwo, więc nie sądzę, żeby było na nią zapotrzebowanie – powiedział.
Nowa aplikacja pojawia się w trudnym czasie dla firmy. TikTok może bowiem zostać zakazany w USA, jeśli chiński właściciel nie sprzeda swoich udziałów.
Czytaj więcej w: Ciemne chmury nad popularną aplikacją. Widmo zakazu
- Uruchomienie Notes jako osobnej aplikacji stanowiłoby odejście od strategii TikToka, który wcześniej włączał nowe funkcje bezpośrednio do aplikacji podstawowej, ale ma to sens, biorąc pod uwagę obecną kontrolę regulacyjną i konsumencką – powiedziała BBC Jasmine Enberg, główna analityk ds. mediów społecznościowych w firmie Insider Inteligence. - Zostało niewiele miejsc, w których by nie dominowała (pod względem funkcjonalności - przyp. red), a jednym z nich jest udostępnianie zdjęć – dodała.
Naśladowanie Mety
Mike Proulx, dyrektor ds. badań w firmie analitycznej Forrester, ocenił, że najlepszym rozwiązaniem dla TikToka może być skopiowanie tego, co Meta zrobiła z Threads, konkurencją dla X (dawniej Twittera), gdzie w dużym stopniu oparła się na istniejącej bazie użytkowników Instagrama. - Ale podobnie jak w przypadku Threads kluczem będzie stworzenie wystarczająco przekonującego doświadczenia, aby zachęcić użytkowników do pozostania przy TikTok Notes po tym, jak zaspokoją początkową ciekawość - stwierdził Proulx.
- Kiedy wszystkie funkcje mediów społecznościowych zaczynają być wszechobecne, to, co odróżnia jedną platformę mediów społecznościowych od drugiej, zawęża się. Wszystko sprowadza się do społeczności, doświadczenia użytkownika i, a jakże, algorytmów - podsumował.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock