Jak wyjaśnia agencja, widzowie i kibice będą mogli dowiedzieć się więcej o klubach, zawodnikach i meczach Premier League. Pomoże im w tym sztuczna inteligencja oparta na oprogramowaniu Copilot firmy Microsoft, która potrafi przefiltrować informacje z ponad 30 sezonów statystyk, 300 tysięcy artykułów i 9 tysięcy filmów wideo.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sporcie
Sztuczna inteligencja znalazła szerokie zastosowanie wśród lig sportowych i firm zajmujących się rozrywką sportową, które starają się usprawnić przetwarzanie ogromnych zbiorów danych, aby przyciągnąć większą publiczność i zwiększyć zaangażowanie.
Hiszpańska liga piłkarska LaLiga, w której działają takie kluby, jak Real Madryt i FC Barcelona, również korzysta ze sztucznej inteligencji w analizie meczów i produkcji medialnej. Ponadto kluby wdrażają rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, aby przyciągnąć większą liczbę kibiców.
Premier League, najważniejsza liga piłkarska w Anglii, również przenosi swoją główną infrastrukturę cyfrową do Microsoft Azure, aby ułatwić integrację sztucznej inteligencji i stworzyć ujednoliconą platformę dla ligi.
Autorka/Autor: Pkarp/ams
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock