Warner Bros. Discovery, właściciel TVN24, ESPN, spółka zależna The Walt Disney Company oraz FOX utworzą nową spółkę joint venture. W efekcie w Stanach Zjednoczonych ma zostać uruchomiona platforma oferująca strumieniowe transmisje wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie. Użytkownicy w jednym miejscu będą mieli dostęp między innymi do meczów mistrzostw świata w piłce nożnej, europejskiej Ligi Mistrzów, wyścigów Formuły 1, a także najlepszych rozgrywek koszykarskich oraz największych turniejów tenisowych.
Jak poinformowano we wtorkowym komunikacie, ESPN, FOX i Warner Bros. Discovery osiągnęły porozumienie w sprawie podstawowych warunków utworzenia nowej spółki joint venture. Każdy podmiot ma zostać właścicielem jednej trzeciej udziałów w nowej spółce oraz ma mieć równą liczbę przedstawicieli w zarządzie. Celem jest zbudowanie innowacyjnej platformy, na której znajdzie się atrakcyjna oferta z transmisjami sportowymi.
"Platforma będzie łączyć treści, aby zaoferować fanom obszerną, dynamiczną ofertę treści sportowych, celem będzie zapewnienie nowych i zróżnicowanych wrażeń fanom sportu, szczególnie tym spoza tradycyjnego pakietu płatnej telewizji" - czytamy.
Nowa platforma dla fanów sportu
Zgodnie z zapowiedziami, subskrybenci w jednym miejscu będą mieli dostęp m.in. do meczów piłki nożnej (mistrzostwa świata, europejska Liga Mistrzów, liga hiszpańska, liga niemiecka), koszykówki (NBA, WNBA,), wielkoszlemowych turniejów tenisowych (Wimbledon, US Open, Australian Open), wyścigów Formuły 1, meczów hokeja (NHL), wyścigów kolarskich (m.in. Giro d'Italia), futbolu amerykańskiego (NFL, UFL), baseballa (MLB) oraz gal mieszanych sztuk walki UFC.
Uruchomienie platformy zaplanowano na jesień 2024 roku. Oferta będzie dostępna dla konsumentów za pośrednictwem nowej aplikacji.
Platforma umożliwiała dostęp do linearnych kanałów sportowych, w tym ESPN, ESPN2, ESPNU, SECN, ACCN, ESPNEWS, ABC, FOX, FS1, FS2, BTN, TNT, TBS, truTV, a także ESPN+. Subskrybenci mają mieć również możliwość łączenia produktów z Disney+, Hulu i Max.
Kolejne szczegóły, w tym ceny usług, mają zostać ogłoszone w późniejszym terminie.
"W WBD naszą ambicją jest zawsze łączenie naszych wiodących treści i marek z jak największą liczbą widzów. To ekscytujące wspólne przedsięwzięcie oraz imponująca kombinacja praw sportowych w jednym miejscu i dostęp do największych wydarzeń sportowych na świecie pozwala nam to osiągnąć. Ta nowa usługa sportowa jest przykładem naszej zdolności jako branży do napędzania innowacji i zapewniania konsumentom większego wyboru, przyjemności i wartości, a my cieszymy się, że możemy ją dostarczyć fanom sportu" - powiedział, cytowany w komunikacie, David Zaslav, prezes Warner Bros. Discovery.
Do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery należą stacje TVN24, TVN i TVN24 BiS.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock