Polskie fabryki aut i części są konkurencyjne dzięki niskim kosztom produkcji i bardzo wysokiej produkcji - pisze "Rzeczpospolita".
Polska motoryzacja pobiła w ubiegłym roku eksportowy rekord. Wartość zagranicznej sprzedaży sektora po raz pierwszy przekroczyła 20 mld euro.
Jakie prognozy?
W 2016 roku szykuje się kolejny wzrost.
Będzie m.in. efektem spodziewanego większego eksportu samochodów z fabryki Opla w Gliwicach oraz uruchomienia przez Volkswagena fabryki samochodów dostawczych we Wrześni. Największy udział w eksporcie mają jednak części i komponenty do produkcji samochodów.
Polska jest jednym z kluczowych poddostawców dla europejskich fabryk aut. Zdecydowana większość produkcji kierowana jest na rynki europejskie, a najważniejszym odbiorcą jest rynek niemiecki. Coraz większego znaczenia nabierają także rynki Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie są wysyłane komponenty dla fabryk aut w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Studenci skonstruowali pojazd, który może zrewolucjonizować motoryzację. Materiał "Faktów" TVN:
Autor: mb/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: fiatpress.pl