Google, po niemal dekadzie, odświeżyło ikonę "G" na urządzeniach z iOS oraz Androidem, wprowadzając żywe, płynne kolory - podał portal technologiczny The Verge. Obecnie główne, sześcioliterowe logo firmy, pozostaje bez zmian.
Google zaktualizowało swoją kultową ikonkę "G", która zyskała nowy wygląd w aplikacji Google Search na iOS oraz w wersji beta aplikacji Google 16.18 na systemie Android.
Zamiast czterech wyraźnych kolorów (czerwonego, żółtego, zielonego i niebieskiego) symbol ma teraz płynne przejścia między barwami, co nadaje mu bardziej nowoczesny i dynamiczny charakter.
"Ta modernizacja wydaje się zgodna z gradientem używanym w logo Gemini, a podobny styl pojawia się także w skrócie do trybu AI w wyszukiwarce Google" - zauważył portal 9to5google.com.
Zmiana w Google po dekadzie
"Na razie nie wydaje się, aby Google zmieniało swoje główne sześcioliterowe logo. Nie jest też jasne, czy inne logo produktów firmy ulegną zmianie. Teoretycznie niektóre z czterokolorowych logotypów Google, jak Chrome czy Mapy, mogłyby łatwo przyjąć podobny styl gradientu" - dodał serwis 9to5google.com.
Ostatnia duża zmiana w logo Google miała miejsce we wrześniu 2015 roku, kiedy firma zmieniła czcionkę na bezszeryfową. W tamtym czasie Google zaprezentowało także nowe logo "G", które zawierało wszystkie kolory marki.
Źródło: 9to5google.com, theverge.com
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock