iPhone 13, nowe wersje tabletów iPad oraz smartwatcha Apple Watch Series 7 - to urządzenia, które zostały zaprezentowane podczas wtorkowej konferencji koncernu Apple. O nowościach koncernu z Cupertino mówili między innymi szef Apple Tim Cook oraz Kaiann Drance, dyrektor do spraw marketingu iPhone'a.
Zaprezentowany iPhone 13 ma nowy układ aparatów, o 28 proc. jaśniejszy ekran od swego poprzednika oraz nowy sześciordzeniowy procesor A15 Bionic, który według Apple ma osiągać do 50 proc. wyższą szybkość i wydajność niż chipy konkurentów. Firma zaprezentowała też nowe możliwości kamery wideo umieszczonej w urządzeniu, która ma być zdolna m.in. do inteligentnej zmiany ostrości obrazu. Urządzenie ma kosztować od 699 dolarów za wersję mini i 799 dolarów za pełnowymiarowego iPhone'a.
- Konkurencja nadal zmaga się, by dogonić nasze chipy - nie tylko z zeszłego roku, ale nawet sprzed dwóch lat - stwierdziła Kaiann Drance, dyrektor ds. marketingu iPhone'a.
W sprzedaży będą też nowe wersje iPhone'ów w wersji Pro, stanowiącego największy dotąd postęp, jeśli chodzi o możliwości aparatów, umożliwiających np. makrofotografię. Do premiery dojdzie niecały rok po wypuszczeniu poprzedniej wersji urządzeń, iPhone 12.
iPad, iPad Mini, Apple Watch Series 7
Koncern z Cupertino w Kalifornii ogłosił też premierę swoich flagowych tabletów, iPada oraz iPada Mini. Większa wersja urządzenia ma zostać wyposażona w 20 proc. szybszy procesor. Miniaturowy tablet ma być kompatybilny ze stylusem Apple Pencil. Zarówno iPady, jak i iPhone'y mają być wyposażone w anteny 5G.
Kolejną ogłoszoną nowością jest smartwatch Apple Watch Series 7, który ma oferować większy ekran i więcej możliwości pomiarów biometrycznych. Zegarek ma być też mocniejszy i być odporny na kurz.
Rynek smartfonów
Według danych firmy IDC w drugim kwartale 2021 roku rynek smartfonów urósł o 13,2 proc. Dostawy sięgnęły poziomu 313,2 mln sztuk. Liderem rynku był Samsung (59 mln sztuk i 18,8-procentowy udział w rynku), kolejne miejsca zajęły Xiaomi (53 mln sztuk i 16,9 proc. udział) oraz Apple (44,2 mln sztuk i udział na poziomie 14,1 proc.).
Źródło: PAP, TVN24 Biznes