Artykuł sponsorowany
Pomysł na biznes
Masz nowatorski pomysł? Spróbuj go zrealizować, tak jak 24 lata temu Stefan Jurczyk, Krystian Stypuła i Piotr Kapcio — założyciele home.pl. Kiedy zaczynali, internet w Polsce raczkował, a popyt na ich usługi był niewielki, bo z internetu korzystał jedynie promil obywateli. Panowie uwierzyli w to, że za kilka-kilkanaście lat życie i praca przeniosą się do sieci, dlatego konsekwentnie rozwijali swój biznes. Nie była to łatwa praca — raczej pionierstwo, bo brakowało u nas odpowiedniej infrastruktury i technologii.
Stabilny rozwój i odważne decyzje
Jednym z pierwszych aktów odwagi było założenie biznesu w Polsce pod koniec ubiegłego stulecia. Łatwo nie było, mimo to młodzi ludzie postanowili się nie poddawać i w dobie raczkującego internetu zaproponowali klientom Idea Web Serwer — rewolucyjne, jak na tamte możliwości techniczne, rozwiązanie. Klienci otrzymywali usługę pośrednictwa w rezerwacji domeny, oprogramowanie sklepu internetowego i pocztę e-mail. To jednak nie wszystko. Aby przekonać do siebie potencjalnych klientów, firma zaoferowała 14-dniowy okres próbny oraz bezpłatne wsparcie ze strony biura obsługi klienta. Nazwa dość szumna, ponieważ stan zatrudnienia wynosił wówczas trzy osoby – oczywiście byli to wyłącznie założyciele HomeNet, pracujący w biurze o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych.
Z roku na rok użytkowników polskiego internetu przybywało, więc coraz więcej przedsiębiorstw otwierało swoje strony www. Nastąpiła też zmiana nazwy HomeNet na home.pl – od tamtego momentu firma cały czas się rozwija i buduje bardzo stabilną pozycję na rynku. Kolejne certyfikaty (home.pl jako pierwsza polska firma w branży otrzymała ISO 9001) i kooperacje z gigantami, takimi jak Google, NASK, Microsoft czy Kaspersky, to kamienie milowe dla tego przedsiębiorstwa. Po 9 latach home.pl obsługiwał już 100 000 domen. Kolejne lata przyniosły znaczny wzrost rynku e-commerce. Firma uruchomiła więc platformę Business Shop (z czasem nazwa została zmieniona na Click Shop). Naturalnie zwiększało się również zatrudnienie — dziś przedsiębiorstwo jest jednym z największych pracodawców w województwie zachodniopomorskim. Zmiany, jakie zaszły w firmie w ostatnich latach, były nastawione na rozwój usług i dostosowanie ich do zmieniających się realiów rynku, ze szczególnym uwzględnieniem e-commerce.
Jak home.pl funkcjonuje na rynku po pandemii?
Rok 2020 był przełomowy — handel, praca, nauka, a nawet kultura były dostępne wyłącznie za pośrednictwem internetu. home.pl doskonale poradził sobie z rosnącymi wymaganiami i potrzebami swoich klientów. Szeroka przepustowość łączy, które działają niezależnie od sieci szkieletowej największych operatorów, zapewnia płynność działania usług świadczonych przez to przedsiębiorstwo. Dziś firma pracuje całą dobę, 7 dni w tygodniu — zatrudnia ponad 300 pracowników. Ich starania obrazują liczby – 375 000 klientów i 1 200 000 domen. home.pl obsługuje ponad połowę stron www w naszym kraju.
W przypadku tej firmy charakterystyczną cechą jest dopasowanie oferty do zmieniających się wymagań klientów. Elastyczność i świadczenie usług w taki sposób, by klient mógł wygodnie prowadzić swój biznes w sieci — z całą pewnością stanowi to klucz do sukcesu. Posiadanie domeny, hostingu i poczty firmowej w jednym miejscu jest bardzo wygodne. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z kompleksowej obsługi w home.pl i dodatkowych korzyści, np. bezpłatnych szkoleń i webinarów. To naturalne, że nie wszyscy potrafią swobodnie poruszać się w tym obszarze. Dlatego home.pl oferuje fachową pomoc i szkolenia, które pomagają w rozwoju biznesu w sieci.
Mocna pozycja w Polsce to nie jedyny cel, jaki postawiła sobie marka. Ekspansja na inne rynki europejskie stała się faktem w 2019 roku, gdy polska firma internetowa weszła na rynek rumuński pod nazwą IONOS. Od roku home.pl świadczy również swoje usługi klientom z Węgier i Bułgarii. Jaki będzie kolejny krok? Tego jeszcze nie wiemy, ale patrząc z perspektywy ostatnich 24 lat, możemy liczyć, że to nie jest ostatnie słowo założycieli tego przedsiębiorstwa.
Ukłon w stronę nowych przedsiębiorstw
Warto wierzyć w śmiałe plany — trzem młodym ludziom ze Szczecina udało się osiągnąć sukces. Co interesujące, ich pomysł na biznes jest obecnie wsparciem dla wielu nowych przedsięwzięć. Dziś nie rejestracja w urzędzie, ale założenie domeny jest faktycznym początkiem prowadzenia biznesu. home.pl wspiera przedsiębiorców w tym procesie i kolejnych krokach, które należy podjąć, aby prowadzić dochodową firmę. Dobrym przykładem tego typu działań ze strony home.pl są promocje dla nowych klientów, które pomagają zaoszczędzić spore środki w pierwszym roku działalności gospodarczej.
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowy