Kolejny udany kwartał Facebooka. Przychód portalu społecznościowego na przestrzeni trzech miesięcy wyniósł 4,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost aż o 41 proc. w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.
- To zdumiewające, jak szybko to wszystko rośnie. Ale jest jeszcze dużo do zrobienia - skomentował najnowsze wyniki finansowe Mark Zuckerberg. Na kwartalne wyniki dobrze reagują inwestorzy, akcje Facebooka po zamknięciu notowań amerykańskiej giełdy rosły o 5 proc., a tylko od połowy sierpnia ich wartość wzrosła o 25 procent.
Źródło przychodów
Facebook tylko w trzecim kwartale br. zanotował zysk netto na poziomie 896 milionów dolarów, w porównaniu do 806 milionów dolarów zysku przed rokiem.
Oczekiwania analityków znacznie przekroczyła suma przychodów, która w ciągu trzech miesięcy wyniosła 4,5 mld dol. (prognoza 4,37 mld dol.).
To wzrost aż o 41 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.
Rosły jednak także wydatki. W trzecim kwartale wyniosły 3,04 mld dol., co stanowi wzrost o 68 procent rok do roku. Dla porównaniu w poprzednim kwartale wydatki pochłonęły 2,76 mld dol.
Jak zawsze większość przychodów pochodziła z reklamy.
Przychód z reklam w portalu społecznościowym wyniósł 4,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 45 proc. w ostatnich 12 miesiącach.
Najwięcej, bo około 78 procent przychodów z reklamy pochodziło z urządzeń mobilnych, podczas gdy ten wskaźnik wynosił 66 procent przed rokiem i 76 procent w ostatnim kwartale ub.r.
Cztery procent stanowiły natomiast różnego rodzaju opłaty, których wartość wynosi 202 mln dolarów. To jednak mniej od kwoty z analogicznego okresu przed rokiem, kiedy opłaty stanowiły 7 procent przychodów. Powodem jest spadek przychodów z gier dostępnych na Facebooku.
Wolne przepływy pieniężne wyniosły 1,41 mld dol. w trzecim kwartale br.
Azja w tyle
Większość przychodów Facebooka pochodzi z Ameryki Północnej oraz Europy, a tylko około 25 procent (1,1 mld dol.) z reszty świata.
Co ciekawe jednak te obszary zamieszkuje 65 procent aktywnych użytkowników serwisu. Średni przychód na użytkownika nadal jest jednak niski i wynosi odpowiednio 1,39 dol. w Azji i 0,94 dol. w pozostałych regionach, w porównaniu do 10,49 dol. w Stanach Zjednoczonych i 3,47 dol. w Europie.
Wzrost użytkowników
Pod koniec września, Facebook miał aż 1,5 mld aktywnych użytkowników, co stanowi wzrost o 14 proc. w ciągu roku. Oczekiwania analityków wynosiły 1,52 mld użytkowników.
Do 1,01 miliarda (w górę o 17 proc.) urosła także liczba osób, którzy codziennie odwiedzają portal społecznościowy.
Za pomocą urządzeń mobilnych z Facebooka korzysta 1,38 mld osób. Serwis miał ponadto 727 milionów użytkowników, którzy korzystali z niego tylko i wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. To aż o 37 procent więcej niż przed rokiem.
Powodem jest otwarcie na nowe rynki w Indiach i Afryce, gdzie ludzie korzystają z dostępu do internetu przede wszystkim przez smartfony.
Facebookowy przepis na sukces:
Autor: mb / Źródło: Business Insider
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com