Obecnie transakcje blikiem są realizowane - poinformowała w mediach społecznościowych spółka Polski Standard Płatności, operator systemu Blik. Przed południem w poniedziałek zgłoszenia o problemach z działaniem niektórych usług zgłaszali także klienci banków i dostawców internetu.
"Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem Blika, cały czas intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji" - napisała jeszcze przed południem w mediach społecznościowych firma Polski Standard Płatności (PSP), operator Blika.
Przed godziną 17.00 PSP napisał, że "transakcje Blikiem są realizowane". Dodano, że "jeśli pojawiałyby się jakieś trudności w tym zakresie", to operator będzie "oczywiście o tym na bieżąco informować".
Co to jest blik?
Blik to metoda płatności, z której można skorzystać w sklepie i przy płatnościach przez internet. Ponadto przy wykorzystaniu systemu Blik można wpłacić i wypłacić gotówkę w bankomacie.
Korzystając z blika, można też rozliczyć się ze znajomym, używając zaledwie jego numeru telefonu (przelewy Blik na telefon).
Jak podał PSP, w ostatnim kwartale 2021 roku użytkownicy blika zrealizowali 240 mln transakcji, a w całym roku ponad 763 mln. Na koniec ubiegłego roku z systemu płatności mobilnych aktywnie korzystało 10 mln osób (każdego miesiąca kwartału zrealizowali przynajmniej jedną transakcję).
Problemy zgłaszali klienci banków i dostawców internetu
Z informacji dostępnych na portalu Downdetector, na którym zgłaszane są awarie stron internetowych lub serwisów, wynikało, że w poniedziałek przed południem problemy z działaniem niektórych usług zgłaszali niektórzy klienci Vectry, UPC, Play, Orange, T-Mobile, PKO BP, Banku Millennium, ING Banku Śląskiego czy Banku Santander.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock