Ponad 600 tys. klientów mBanku może mieć problemu z dostępem do swoich kont internetowych. Przerwa techniczna trwa cały weekend i zakończy się w poniedziałek. Wynika z połączenia dwóch marek BRE Banku pod jednym szyldem.
Klienci dawnego MultiBanku i Private Bankingu w poniedziałek, 19 października uzyskają dostęp do serwisu transakcyjnego mBanku. To ostatni etap integracji marek pod wspólnym szyldem mBanku, który ma zapewnić wszystkim użytkownikom dostęp do takich samych rozwiązań - czytamy w komunikacie banku.
Zmiana dotyczy ponad 600 tys. klientów i polega na wymianie danych pomiędzy systemami informatycznymi. Wiąże się to z utrudnieniami, bowiem skutkuje koniecznością ich wyłączenia na jeden weekend. W dniach 16-19 października (w godzinach od 23:00 w piątek do godz. 6:00 w poniedziałek) dostęp do mBanku będzie ograniczony. W tym czasie nie będzie działać serwis transakcyjny banku, aplikacja mobilna oraz system SMS. Oznacza to m.in. brak możliwości realizacji przelewów, a także wpłat na rachunki. mLinia banku i otwarte w weekend placówki będą działać w trybie informacyjnym. Niemal przez cały weekend bank będzie natomiast realizował transakcje kartami płatniczymi. Klienci będą mogli także swobodnie wypłacać pieniądze z bankomatów. W czasie tej przerwy karty były wyłączone na krótki czas, w sobotę w godzinach 2:00-5:00 w dawnym MultiBanku i 5:00-8:30 w mBanku oraz w niedzielę będą między godziną 1:00 a 4:00. Bank powiadomił klientów o dacie planowanego łączenia systemów na swojej stronie internetowej. O przerwie dowiedzą się także z automatycznych komunikatów na mLinii, poprzedzających wszystkie rozmowy z konsultantami. Dodatkowo, użytkowników poinformowano za pośrednictwem serwisu transakcyjnego (informacja widoczna po zalogowaniu na rachunek), a także poprzez SMS-y i e-maile.
Co po zmianach?
Do nowego serwisu mBanku przeniesione zostaną wszystkie posiadane przez klientów dawnego MultiBanku i Private Bankingu produkty i usługi, przy czym numery rachunków nie zmienią się. Do zalogowania się do systemu użytkownik będzie używał dotychczasowego identyfikatora (numeru klienta) i hasła. W przypadku klientów posiadających rachunek w dawnym MultiBanku oraz mBanku – dwóch identyfikatorów i haseł. Udostępnienie nowego systemu oznacza zamknięcie serwisu transakcyjnego, strony informacyjnej oraz aplikacji mobilnej dawnego MultiBanku.
Autor: ag / Źródło: mBank, tvn24bis.pl