Przywróciliśmy działanie systemu płatności mobilnych Blik, użytkownicy nie powinni mieć problemów z realizacją transakcji - przekazała w informacji zamieszczonej w mediach społecznościowych spółka Polski Standard Płatności (PSP), operator Blika.
"Użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność" - dodano.
Awaria Blika
Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o problemach wysyłanych przez internautów, wynika, że awaria rozpoczęła się w środę przed południem. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach.
"Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji" - przekazali przedstawiciele PSP. Dodali, że operator "intensywnie" pracuje nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń.
O możliwych problemach w płatnościach za pomocą Blika informowały też banki.
Co to jest Blik?
Płatność za pomocą systemu Blik polega na generowaniu jednorazowych 6-cyfrowych kodów, ważnych przez ograniczony czas. Kody te wpisuje się do terminala płatniczego i na ich podstawie następuje autoryzacja transakcji przez bank. Dostępne są też płatności zbliżeniowe Blik. Zgodnie z tą metodą po odblokowaniu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego.
W ramach systemu Blik możemy też przesyłać pieniądze na numer telefonu. Aby odebrać przelew na telefon, konieczne jest posiadanie aplikacji bankowej i zarejestrowanego telefonu w usłudze Blik.
Operatorem systemu płatności mobilnych Blik jest firma Polski Standard Płatności.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock