Piwowarskiemu koncernowi SABMiller udało się zwiększyć w ubiegłym kwartale sprzedaż, co przełożyło się na zyski. Piwo wyjątkowo chętnie kupowali mieszkańcy Afryki i Azji.
Sprzedaż koncernu na całym świecie była o 3 procent wyższa niż rok wcześniej.
Do kieszeni po drobne chętnie sięgali też piwosze z Europy - sprzedaż na starym kontynencie stanęła w miejscu, choć analitycy spodziewali się spadku. W Polsce - gdzie SABMiller jest właścicielem Kompanii Piwowarskiej - sprzedaż była stabilna. Europejskie wyniki podratowała wyższa sprzedaż w Wielkiej Brytanii i na Ukrainie, równoważąc spadki w Rosji i Czechach.
Producent takich marek jak Grolsch, Pilsner Urquell czy Miller Lite narzeka jednak między innymi na rynek kolumbijski, gdzie sprzedaż nadszarpnęły największe deszcze od 50 lat. SABMiller cieszą jednak wzrosty sprzedaży piwa na świecie, dzięki którym przychody firmy wzrosły o 6 procent.
Analitycy wskazują, że ponad 80 procent zysków SABMiller pochodzi z rynków wschodzących, wśród których wymieniają Kolumbię, RPA, Polskę i Chiny. SABMiller jest drugim na świecie producentem piwa, po Anheuser-Busch InBev.
Źródło: TVN CNBC, Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Kompania Piwowarska