Sprzedaż czasu reklamowego przy programie X Factor wyniosła 57,7 mln zł (bez rabatów, stawki cennikowe), poinformował "Presserwis" powołując się na dane Nielsen Audience Measurement. Sprzedaż czasu reklamowego przy pokazywanym w Polsacie "Must be the music – Tylko muzyka" wyniosła 25,6 mln zł, a przy emitowanej w TVP2 "Bitwie na głosy" 11,2 mln zł.
Niedzielny finał "X Factor" w TVN obejrzało 4,69 mln widzów – to ok. 42 proc. wszystkich, którzy w tym czasie oglądali telewizję. – To naprawdę dużo, biorąc pod uwagę, że średnie tygodniowe udziały największych stacji wynoszą po kilkanaście procent – mówi w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense. Każdy odcinek tego show przyciągał średnio 4,47 mln osób.
Maszynki do pieniędzy
Równie imponująco wyglądały wpływy z reklam. "X Factor" dał TVN 57,7 mln zł, a "You Can Dance – Po prostu tańcz!" – 38,8 mln zł. "Bitwa na głosy" przyniosła TVP 11,6 mln zł, a "Must Be the Music" dał Polsatowi 25,6 mln zł. "Rz" zauważa, że nawet jeśli od tych wpływów odejmie się połowę, czyli tyle, ile mogły wynieść szacunkowe rabaty, to zyski i tak wyglądają imponująco.
Joanna Górska, szefowa zespołu PR TVN zapewnia, że w wiosennej ramówce w przyszłym roku pojawią się kolejne edycje "X Factor" i "You Can Dance – Po prostu tańcz!". Jesienią stacja postawi zamiennie na już wypróbowane formaty: kolejne edycje "Tańca z gwiazdami", "Mam talent!" i "Top Model".
Niedzielny finał X Factor wygrał Gienek Loska, a "You Can Dance – Po prostu tańcz!" kilka dni wcześniej - Dominik Olechowski.
Źródło: Presserwis, "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: tvn