Amerykański aktor Bruce Willis, który brał udział w kampanii reklamowej Belvedere, chce w nią zainwestować i zasiadać w jej radzie dyrektorów - podało Belvedere w komunikacie prasowym.
- Bruce Willis, międzynarodowy symbol marki Sobieski, wyraził w rozmowie z zarządem Belvedere chęć zaangażowania się w spółkę osobiście i finansowo, by przyśpieszyć rozwój wódki Sobieski i innych marek grupy Belvedere - napisano w komunikacie Belvedere. Nie wiadomo ile zamierza zainwestować hollywoodzki gwiazdor.
Willis ma też wejść do rady dyrektorów spółki. Jego kandydatura ma zostać przestawiona na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki.
Grupa Belvedere, do której należy marka wódki Sobieski, przeprowadziła kampanie reklamową, której "twarzą" był Willis. Wartość kontraktu nie została podana, ale nieoficjalnie szacowano, że czteroletni kontrakt z aktorem kosztował 16 milionów dolarów. Obejmuje on promocję alkoholu m.in. w Hiszpanii, Francji, krajach bałtyckich oraz w Chinach.
Ekspansja w Ameryce...
Produkt grupy Belvedere jest najszybciej rosnącą marką wódki na rynku USA.
Według brytyjskiej firmy International Wine and Spirit Record, Sobieski zdołał w 2008 r. zwiększyć sprzedaż w ogarniętych kryzysem USA aż o 410 proc. Sprzedaż wódki Sobieski wzrosła z 50 tys. 9-litrowych kartonów aż do 255 tys. Tymczasem np. Smirnoff Red sprzedał w 2008 r. 7,2 mln kartonów wódki. Amerykańska kariera Sobieskiego trwa zaledwie dwa lata, a według szacunków grupy Belvedere, sprzedaż wódki Sobieski na rynku amerykańskim w ciągu kolejnych 3 lat może sięgnąć nawet 3 mln 9-litrowych kartonów.
...i w Chinach
Rynki, które grupa Belvedere zamierza zdobyć to przede wszystkim: USA, Francja, Ukraina i Hiszpania. Liczy także na sukces ekspansji w Chinach i Indiach, które uważa za bardzo obiecujące. Obecnie marka Sobieski jest 7. marką wódki na świecie w segmencie premium.
Źródło: PAP, lex.pl
Źródło zdjęcia głównego: wikipedia.org