Producenci i dystrybutorzy gier komputerowych zwiększają przychody. Spółka City Interactive sprzedała na całym świecie w trzy miesiące 800 tys. egzemplarzy gry „Sniper: Ghost Warior”. Debiuty biją rekordy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Notowana na NewConnect spółka City Interactive poinformowała we wtorek aż o trzynastokrotnym wzroście przychodów w trzecim kwartale – z 2,7 mln zł przed rokiem do 37,02 mln zł w tym roku. Stało się tak za sprawą stworzonej przez nią gry „Sniper: Ghost Warior”.
Od debiutu pod koniec czerwca do końca września gra sprzedała się w 800 tys. egzemplarzy na całym świecie. Dzięki temu zyski spółki w trzecim kwartale wyniosły 13,11 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała ona 6,21 mln zł straty. To jednak dopiero początek, bo firma rozszerza sprzedaż o konsole.
Na gry wydamy o 30 proc. więcej
Popyt na gry znowu zaczyna rosnąć. – Rynek najtrudniejszy okres ma za sobą – mówi „DGP” Tomasz Majka, prezes Nicolas Games. W ubiegłym roku wydatki Polaków na gry skurczyły się o 10–12 proc., do około 500 mln zł. W tym wzrosną do około 650 mln zł.
Potwierdzają to ostatnie debiuty na czele ze spektakularną premierą najnowszej wersji "Call of Duty: Black Ops". Jej producent Activision Blizzard tylko w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii zarobił 360 mln dolarów w ciągu 24 godzin od pojawienia się na półkach. Wcześniejszy rekord – 310 mln dolarów w jedną dobę – należał do poprzedniej wersji "Call of Duty: Modern Warfare".
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Źródło zdjęcia głównego: CD Projekt