Tygodnik "Wprost" zmienił właściciela. Mówiło się, że ma trafić w ręce właściciela "Przekroju", ale ostatecznie został kupiony przez wydawcę m.in. "Machiny" i "Filmu" - Platformę Mediową Point Group.
PMPG do zakupu tygodnika przymierzała się już przed kilkoma miesiącami, jednak wtedy transakcja upadła na ostatnim etapie negocjacji. Teraz rozmowy udało się doprowadzić do końca. "Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w obszarze rozbudowy portfela mediów poprzez akwizycje, Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA z siedzibą w Warszawie informuje, iż w dniu 28 grudnia 2009 r. PMPG podpisała umowę kupna z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, reprezentowaną przez Amadeusza Króla, na mocy której nabyła 80 udziałów o łącznej wartości nominalnej czterdzieści tysięcy złotych, co stanowi 80 proc. kapitału zakładowego i 80 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa "WPROST". Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8.072.500 PLN" - podała spółka w komunikacie. PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi.
Do tej pory udziały cypryjskiej spółki Qebonto Holdings Limited należały ona do Marka, Amadeusza i Pauliny Królów. Spółka ta jest właścicielem nie tylko Agencji Wydawniczo-Reklamowej Wprost, która wydaje tygodnik "Wprost", ale także miesięcznika "Mój Pies" i powiązanych z nimi serwisów internetowych.
Miał być "Przekrój"
W ostatnich dniach media spekulowały, że "Wprost" trafi do wydawcy "Przekroju" Grzegorza Hajderowicza. Jeszcze dziś rano informował o tym Presserwis. Doniesieniom tym zaprzeczył jednak ok. południa Jarosław Knap, doradca wydawcy. - Grzegorz Hajdarowicz nie zamierza kupić tygodnika Wprost - powiedział TVN CNBC Biznes Knap. - Na razie nie ma konkretnych planów, związanych z tym tytułem - dodał.
Grzegorz Hajdarowicz w sierpniu został właściciele tygodnika "Przekrój", który kupił od Edipresse Polska SA. Natomiast w końcu września od Zbigniewa Jakubasa nabył miesięcznik "Sukces".
Średnie rozpowszechnianie płatne razem "Wprost" od stycznia do października br. wyniosło 101 391 egz. (dane: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy). Jego wpływy reklamowe po trzech kwartałach br. to, według Expert Monitora, wyniosły 49 mln zł (według cen cennikowych bez rabatów i autopromocji).
Źródło: TVN CNBC Biznes, Presserwis, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl