Dostęp do emerytalnego konta w ZUS-ie przez internet lub telefon. Zakład ma stworzyć telefoniczne centrum obsługi, a w tradycyjnych oddziałach skierować więcej pracowników do obsługi klientów. Zmiany te mają być widoczne w ciągu 12-18 miesięcy - deklaruje prezes Zbigniew Derdziuk.
W ramach projektu finansowanego przez Unię Europejską ma powstać Platforma Usług Elektronicznych, która da klientom ZUS dostęp do nowego portalu informacyjnego i do centrum informacji telefonicznej. Jej koszt to około 100 milionów złotych, z czego 85 proc. zapewnia Unia Europejska.
Samo centrum obsługi telefonicznej ma kosztować około 14 milionów złotych i powstanie w jednym z oddziałów ZUS. Prezes ujawnił, że jeszcze nie wiadomo czy będą to Siedlce, Nisko czy w Węgrów.
Zbigniew Derdziuk deklaruje, że za dwa lata każdy z ubezpieczonych w ZUS będzie mógł "zajrzeć na swoje konto" - tak, jak do konta bankowego: przez internet, lub drogą telefoniczną.
Jednak także w "zwykłych" oddziałach więcej pracowników ma być skierowanych do obsługi klientów. Obecnie w centrali i oddziałach zatrudnionych jest 46,5 tys. osób. ZUS prowadzi ich szkolenia pod kątem obsługi klienta.
Źródło: TVN CNBC, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC