Dobre wyniki polskiego rynku motoryzacyjnego w ubiegłym roku to efekt niemieckich zakupów w polskich salonach. Liczba sprzedanych samochodów była minimalnie większa niż w 2008, dokładnie o 3 sztuki, ale na polskie drogi wyjechało o 15 proc. mniej nowych aut niż przed rokiem.
W krajowych salonach w zeszłym roku sprzedano 320.010 aut. Duża część kupionych w Polsce samochodów została zarejestrowana w Niemczech.
- Jeżeli spojrzymy na wynik to mamy wynik ubiegłoroczny. 320 tysięcy, nawet trzy sztuki więcej. Tak rewelacyjnie zadziałaliśmy, ale ten dobry wynik faktycznie nie oznacza, że sytuacja w Polsce jest dobra, bo rynek to jednak zupełnie coś innego bo ten rynek jest mniej więcej o 15 proc. mniejszy - mówi w TVN CNBC Biznes Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.
2010? Będzie gorzej
Gorzej niż w ubiegłym, będzie w tym roku. Zdaniem prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż może spaść o 10 procent rok do rok.
- Chyba nie ośmielę się prognozować z dokładnością do jednego procenta, ale powiem tak: jeżeli będzie ten spadek mniejszy niż 10 proc. w stosunku do tego roku to ja będę się bardzo cieszył - mówi w TVN CNBC Biznes Jakub Faryś.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24