Microsoft przeznaczy 300 mln dol. na poprawę wizerunku systemu operacyjnego Windows Vista. To początek walki marketingowej, by zmienić wciąż niepochlebne opinie o tym produkcie.
- Czy Microsoft kiedykolwiek wymyśli coś, co sprawi, że komputery będą jak ciastka, które można jeść w trakcie pracy? - zagaduje Billa Gatesa popularny amerykański satyryk Jerry Seinfeld. Dla firmy ważniejszym pytaniem jest jednak, czy za grube pieniądze uda się jej przekonać niechętnych do zmiany systemu operacyjnego, a nieraz i komputera? Władze Microsoftu uważają, że tak.
PC vs Mac
- Milczeliśmy zbyt długo. W efekcie to, jak klienci odbierają naszą markę, zdefiniowali konkurenci. Nadszedł czas, by opowiedzieć własną historię - podkreślił Brad Brooks, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za marketing firmy. Słowa swoje kieruje szczególnie przeciwko coraz silniejszej firmie Apple. Popularne Mac'i krok po kroku odbierają bowiem Windowsowi zwolenników, między innymi przedstawiając w reklamach PC i Windowsa jako nudziarza w garniturze, Maca zaś jako stylowego i pewnego siebie trendsettera.
Walka o Vistę
Microsoft od początku 2007 r. sprzedał ponad 180 mln licencji na Windows Vistę. System nie zdobył jednak uznania i jest uważany za nieudanego młodszego brata XP. - Po raz pierwszy mamy do czynienia z sytuacją, w której zarówno wielu indywidualnych użytkowników, jak i firm uznało, że na nowy system przechodzić nie warto - komentuje w "The New York Times" David Yoffie, profesor Harvard Business School.
- Te opinie nie zawsze są sprawiedliwe - bronią się przedstawiciele Microsoftu. Podkreślają, że gros krytyki bierze się z nieznajomości systemu.
Świat za słaby dla Visty?
Wiadomo jednak, że system ma wysokie wymagania sprzętowe, co zdecydowanie nie przyczynia się do jego masowej ekspansji. - Problem polegał na tym, że kiedy Microsoft wypuścił Vistę, reszta branży nie była na to gotowa - mówi w "Gazecie Wyborczej" Jarosław Smulski, analityk firmy badawczej IDC. - Komputery, zwłaszcza te dostępne w Polsce, były na Vistę za słabe.
Czy zatem dobra i bardzo droga kampania pomoże w spopularyzowaniu Visty? Czas pokaże.
Źródło: gazeta.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24/Archiwum