Firma UPC Polska, która oferuje telewizję, internet i usługi telekomunikacyjne, kupuje operatora telewizji kablowej i usług telekomunikacyjnych Aster. Wartość transakcji to 2,4 mld zł - poinformował w poniedziałek fundusz Mid Europa Partners.
Fundusz inwestycyjny Mid Europa Partners podpisał w poniedziałek z UPC Polska umowę sprzedaży operatora Aster. Transakcja zakończy się w pierwszej połowie 2011 roku, po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Liberty Global Inc. (firma, do której należy UPC Polska) i UPC Polska poinformowały, że wartość 100 proc. akcji Aster to 870 mln zł, jednak łączna cena nabycia operatora, wliczając dług Aster w wysokości 1,53 mld zł, to ok. 2,4 mld zł.
Abonenci z dostępem do technologii
- Aster, jako pierwszy operator płatnej telewizji w Polsce, wprowadził na polski rynek telefonię IP, telewizję cyfrową, HD oraz usługę VoD, a w ostatnim czasie także usługi telefonii mobilnej oraz transmisji danych. Stworzyliśmy firmę najwyższej klasy, zarówno pod względem satysfakcji klientów, stabilności zatrudnienia oraz wydajności operacyjnej i finansowej. To właśnie przyciągnęło uwagę UPC Polska - poinformował prezes Aster, Janusz Arciszewski.
I podkreślił, że stając się częścią Liberty Global Inc., abonenci Aster zdobędą dostęp do unikalnych technologii. - Będzie to możliwe dzięki doświadczeniu w zarządzaniu systemami płatnej telewizji, zdobytemu w 14 krajach i obsłudze ponad 18 milionów abonentów. Liczymy na dobrą współpracę z zarządem UPC, która zapewni sprawną realizację transakcji zarówno naszym abonentom jak i partnerom biznesowym - zaznaczył Arciszewski.
Matthew Strassberg, który kierował inwestycją w imieniu Mid Europa podkreślił, że od 2006 r. Aster zwiększył zysk o blisko 80 proc.
Tysiące klientów
Pod koniec września 2010 r. Aster świadczył usługi dla 368 tys. abonentów telewizji (w tym dla 92 tys. abonentów telewizji cyfrowej), 177 tys. abonentów internetu oraz 70 tys. abonentów telefonii stacjonarnej - podał Mid Europa Partners.
UPC Polska miał na koniec trzeciego kwartału 2010 roku ponad milion klientów telewizji (w tym 332 tys. klientów telewizji cyfrowej), 216 tys. abonentów telefonu stacjonarnego i 0,5 mln użytkowników szerokopasmowego internetu.
Liberty Global Inc. jest międzynarodowym operatorem komunikacji szerokopasmowej. Firma oferuje usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do internetu dla 18 mln klientów. Dysponuje sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach w Europie, ale także w Chile i Australii.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl